Sám ten kult niekoľkokrát opustil. Zberatelia i fanúšikovia si zďaleka nevážia všetky generácie rovnako, iba pre ich meno. Ba niektorými až pohŕdajú. Ja určite tiež. Nový dych získal zhruba pred 10. rokmi, keď vznikol tzv. retro model. To bol pre legendu dizajnérsky reštart. Teraz prichádza druhý. Ten dôležitejší. Minimálne pre Európanov. Je oveľa komplexnejší. Nestačí si len zaľúbiť to, čo vidíte. Treba ho zažiť. A keďže to pre mnohých z vás ešte dlho nebude možné (dopyt je tak veľký, že nestíhajú vyrábať), prinášam vám aspoň môj osobný zážitok. No prv, než si pustíte video, oceňte ešte fakty v nasledovných riadkoch. Tento športiak si to zaslúži. Áno, vidíte dobre - napísal som športiak. 

Nezávislé zavesenie zadných kolies, takmer perfektné rozloženie hmotnosti 50/50, väčší rozchod, väčší rázvor, malé previsy, od základu nanovo naladené pruženie, ponuka aj mechanickej prevodovky, výkonný brzdový systém, samosvorný diferenciál, možnosť celkom deaktivovať ESC... Nech by ste tieto fakty zistili o ktoromkoľvek aute a máte radi volant, malo by vás zaujímať. Žiadna z nich sama veľa neznamená. Spolu však vytvárajú azda najväčší kultúrny šok, aký som v automobilovej brandži doposiaľ zažil. Verím, že to isté platí už minimálne o dvoch generáciách Corvette (C6 a C7). S nimi, žiaľ, doposiaľ nemám osobnú skúsenosť. Pre mňa je teda "prvým" kultúrnym šokom amerického športiaku, ktorý znáša Európske kritériá hodnotenia športovosti 6. generácia Mustangu.

Toto zďaleka nie je náš plnohodnotný test. Na každý Mustang (2,3 EcoBoost aj 5,0 GT) som mal k dispozícii menej než pol dňa. A z toho sme prevažnú časť venovali nakrúcaniu, nie zábave. Nečakajte ani porovnania s konkurenciou, presnejšie údaje o spotrebe, ani meranie priebehu výkonu motora na valcovej brzde. Všetko to a dúfam, že aj mnohé iné dokážem odhaliť až v riadnom redakčnom teste. No už prvý kontakt so 6. reinkarnáciou legendárneho koňa je pre viac než sľubný. Dúfam, že v dohľadnej dobe sa podarí získať niektorý model na pár dní. Dovtedy sa ešte môžete tešiť aj na pokračovanie dvojdňového "výletu" k Mníchovu. V dohľadnej dobe vás ešte osviežime poznatkami verzie 5,0 V8 GT vo verzii kupé.

Ford Mustang 2,3 EcoBoost (6. gen)
rok výroby 2015
 

PLUSY:

+ CENA! (od 36 000 € - špica),
+ retro dizajn,
+ štýl, aura, kult,
+ jazdné vlastnosti,
+ stabilita v rýchlostiach na zlej ceste,
+ nízka hlučnosť vnútri (aj za dažďa),
+ chýba štart/stop,
+ skvelý audiosystém,
+ hryzavý samosvor,
+ výkon motora,
+ radenie man. prevodovky je dokonalé!,
+ zvukový prejav motora (zvukovod),
+ rozloženie hmotnosti 53/47.

     

MÍNUSY:


- chýba aktívne pruženie,
- málo miesta vzadu,
- príliš citlivý posilňovač bŕzd,
- auto dobeh len vodičovho okna,
- nie práve špičkové materiály vnútri,
- odhalený mechanizmus zloženej strechy,
- regulácia auto svetiel hapruje.

 

Cenník modelov Ford Mustang platný na Slovensku.

Ford Mustang 2,3 

rok výroby 2015

Motor:

turbom prepĺňaný radový zážihový 4-valec  Ecoboost uložený vpredu pozĺžne, objem 2261 cm3, 4-ventily na valec, rozvod DOHC, priame vstrekovanie paliva, medzichladič stlačeného vzduchu,  kompresný pomer 9,5:1, max. výkon 233 kW (317 k)/ 5500 ot, max. krútiaci moment 432 NM/3000 ot, litrový výkon 101,3 kW (137,77 k) / l. Emisná norma EURO VI

Pohon:

6-stupňová manuálna prevodovka, pohon zadných kolies s diferenciálom s obmedzenou svornosťou.

Podvozok:

nezávislé zavesenie MacPherson vpredu, vzadu viacprvková náprava, kotúčové brzdy na oboch nápravách - vpredu 352 mm s vnútorným chladením, elektronické systémy podvozka: ABS, ESC, TCS, BAS

Kolesá:

ľahkozliatinové disky, rozmery diskov vpredu 9 x 19" + pneu 255/40 R19

Rozmery a hmotnosti:

d x š x v - 4784 x 1916 x 1394 mm, objem kufra - 392 l, rázvor 2720 mm, pohotovostná hmotnosť - 1 715 kg (bez vodiča), kombinovaná spotreba 8,2 l/100 km (výrobca), objem nádrže 59 l, výkonová hmotnosť 7,36 kg/kW.

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 233 km/h,
zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 5,8 s

Cena:

Základná verzia - od 42 990 €