Seat iba nedávno predstavil modernizovanú Ibizu Cupra s manuálnou prevodovkou a motorom 1,8 TSI pod kapotou a už prišiel s ďalším prekvapením. Španieli sa totiž rozhodli trochu pohrať s Leonom Cupra a mierne upravili jeho najvýkonnejšiu verziu Leon Cupra 280, ktorá svojho času získala korunu kráľa Nürburgringu. Ako reakciu naň Renault Sport predstavil výborný Megane RS Trophy, s ktorým Francúzi znova pokorili rekord na severnej slučke, hoci ich už prekonal super ostrý Civic Type R, s ktorým Honda ovládla tabuľku časov medzi predokolkami na Nürburgringu. Nič to však neuberá na kvalitách Leonu Cupra. Seat navyše medzičasom predstavil aj super rýchle kombi Leon ST Cupra, ktoré sa na Nordschleife zapísalo ako najrýchlejší kombík.

Leon Cupra 290 nahradí Cupru 280. Dostal o 10 koní viac, maximum krútiaceho momentu 350 Nm ponúkne v širšom spektre otáčok a vďaka vyladenému výfuku by mal mať aj lepší zvuk. Inak zostáva všetko po starom a Cupra si zachovala samosvor, adaptívny podvozok a progresívne riadenie.

Zvonka Cupru 290 spoznáte iba podľa štítka na veku batožinového priestoru.

Poďme ale späť k Leonu Cupra a jeho najvýkonnejšej verzii Cupra 280. Španieli ju totiž trochu vyladili a urobili z nej Cupru 290. Je teda jasné, že výkon motora 2,0 TSI poskočil na 290 koní, teda 213 kW. Maximum krútiaceho momentu technici síce nezmenili, no zmenili jeho priebeh. Motor teraz poskytuje maximum krútiaceho momentu 350 Nm v rozsahu 1 700 až 5 800 ot/min. Pásmo s plochou krivkou  priebehu krútiaceho momentu je tak o 550 ot/min väčšie. Motor, tak ako pred tým, kombinuje priame vstrekovanie benzínu s nepriamym, ktoré dávkuje palivo pri čiastočnom zaťažení. Výsledkom sú nižšie emisie pevných častíc. Motor má variabilné časovanie ventilov a reguláciu otvorenia výfukových ventilov. Zvody výfukového potrubia sú súčasťou hlavy valcov ako súčasť termoregulačného systému. Technici sa v Cupre 290 pohrali so zvyškom výfukového systému, aby dokázal vylúdiť športovejší zvuk. Verzia Cupra 290 dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h rovnako ako predošlá Cupra 280 za 5,7 s. Ale iba s príplatkovou 6-stupňovou prevodovkou DSG. S manuálnou prevodovkou mu to trvá 5,8 s. Maximálna rýchlosť je opäť elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Ani Cupre 290 nechýba samosvorný diferenciál na prednej náprave, dynamická regulácia charakteristiky tlmičov pruženia DCC - Dynamic Chassis Control a progresívne riadenie s variabilným ozubením hrebeňa. Samosvor využíva elektronicky riadenú multilamelovú viskóznu spojku. Cupra má v dvoch stupňoch vypínateľnú stabilizáciu. V prvom stupni sa deaktivuje trakčná kontrola a ESC pracuje v športovom režime a dovolí vodičovi aj jemné šmyky, čiže zasahuje neskôr. Druhý stupeň znamená úplné vypnutie stabilizačného systému. V ostrom Leone samozrejme zostal aj systém Cupra Drive Profile. Ponúka tri jazdné režimy: Comfort, Sport a Cupra. V závislosti na zvolenom režime si tak vodič môže zmeniť odozvu motora na plynový pedál, tvrdosť podvozka, tuhosť riadenia, správanie samosvorného diferenciálu, rýchlosť radenia prevodovky v prípade DSG, ale aj zvukový prejav auta. Ani v rámci výbavy sa toho veľa nezmenilo. Súčasťou výbavy sú teda napríklad predné Full LED svetlá, športové sedadlá potiahnuté alcantarou, alebo v prípade modelu Cupra 290 19" disky kolies. V ponuke zostáva aj takzvaný Performance pack, ktorý obsahuje výkonnejšie brzdy Brembo, iné disky kolies a špeciálne pneumatiky. Cupra 290 bude samozrejme k dispozícii vo všetkých troch karosárskych verziách.

Zdroj: tlačová správa