Kodiaq Scout a Sportline stavili hlavne na imidž. Škoda ich privezie už do Ženevy.

Škoda Kodiaq Scout

Zvonku sa obe nové verzie odlišujú iba v detailoch. No práve tie majú zmeniť celkový dojem z auta. Pri verzii Scout automobilka stavila na striebornú farbu. Tú dostane rám masky chladiča, spätné zrkadlá, rámy bočných okien a ochranné prvky v nárazníku. Pri verzii Sportline dizajnéri zasa zvolili čiernu farbu. Tá bude na ráme masky chladiča, krytoch spätných zrkadiel a rámoch bočných okien. Obe verzie navyše dostanú tónované okná a 19" disky s dizajnom navrhnutým špeciálne pre danú verziu. Pri verzii Sportline si zákazníci budú môcť zvoliť aj 20" disky kolies.

Výbava oboch verzií vychádza z úrovne Ambition. Kodiaq Scout má v sériovej výbave funkciu Offroad, ktorá stlačením tlačidla mení režim fungovania pohonu 4×4, balík pre zlé cesty s ochranou motora a podvozkových častí. Samozrejmosťou sú parkovacie senzory. Obe verzie majú Alcantarou potiahnuté sedadlá a multifunkčný volant. V sériovej výbave majú aj voľbu jazdného režimu a pre obe verzie je v príplatkovej výbave k dispozícii aj adaptívny podvozok DCC.

Škoda Kodiaq Sportline

Ponuka motorov

ŠKODA KODIAQ SCOUT aj SPORTLINE prichádzajú s 2 benzínovými a 2 dieselovými motormi:

1,4 TSI/110 kW (150 k) DSG/MP 4×4/DSG 4x4, maximálna rýchlosť 197 km/h, 0-100 km/h za 9,8 s, kombinovaná spotreba 6,8 l/100 km, 153 g CO2/km

2,0 TSI/132 kW (180 k) DSG 4×4, maximálna rýchlosť 207 km/h, 0-100 km/h za 8,0 s, kombinovaná spotreba 7,3 l/100 km, 168 g CO2/km

2,0 TDI/110 kW (150 k) DSG/MP 4×4/DSG 4x4, maximálna rýchlosť 197 km/h, 0-100 km/h za 9,5 s, kombinovaná spotreba 5,3 l/100 km, 139 g CO2/km

2,0 TDI/140 kW (190 k) 4×4, maximálna rýchlosť 210 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s, kombinovaná spotreba 5,7 l/100 km, 150 g CO2/km

Kodiaq Scout aj Sportline majú v sériovej výbave pohon oboch náprav pomocou spojky Haldex 5. Spojka je kvôli rozloženiu hmotnosti uložená až pred zadným diferenciálom. Scout má vo výbave navyše režim Offroad. Ten spomalí reakcie plynového pedála a nastaví ABS tak, aby využil takzvaný klinový efekt. To znamená, že dlhším blokovaním brzdeného kolesa si pred sebou nahrnie materiál a tým vytvorí klin. Pre zlepšenie trakcie v režime Offroad dovoľuje systém ASR určitý preklz a elektronická uzávierka diferenciálu EDS reaguje rýchlejšie. Nechýba ani asistent rozjazdu do kopca a asistent zjazdu z kopca. Paradoxom je, že obe verzie majú rovnakú svetlú výšku 194 mm, prechodový uhol 19,7° a nájazdové uhly 22,0° vpredu a 23,1° vzadu.

Zdroj: Škoda