Väčšia z každej strany

Nová Škoda Octavia Combi IV je s dĺžkou 4689 mm o 22 mm dlhšia než jej tretia generácia, liftback zasa narástol o 19 mm na 4689 mm. Šírka oboch karosárskych verzií je 1829 mm (+ 15 mm), zatiaľ čo rázvor má hodnotu 2686 mm. Natiahol sa aj priestor pred kolenami cestujúcich na zadných sedadlách (+ 5 mm). Objem kufra sa pri verzii Combi zväčšil o 30 l na 640 l, v prípade liftbacku o 10 l na 600 l.

Octavia IV je širšia aj dlhšia. Ponúka viac miesta aj väčší kufor.

Verzia Combi je teraz rovnako dlhá ako liftback.

Nový dizajnový jazyk Octavie nie je samoúčelný, ale súčasne prispieva aj k výbornej aerodynamike. Liftback tak má súčiniteľ odporu vzduchu cx od 0,24, Combi od 0,26. Octavia IV vďaka tomu patrí vo svojej triede k vozidlám s najlepšou aerodynamikou. Jazdiť môže až na 19-palcových zliatinových diskoch, pričom priemer jej kolies medzigeneračne opäť narástol. Celé koleso má teraz priemer 665 mm. Pribudli ďalšie farby karosérie - čierna Crystal, modrá Lava a modrá Titan. Paket Chrom je súčasťou výbavového stupňa Style.

Nové tvary sa postarali aj o lepšiu aerodynamiku.

Head-up displej aj ergonomické sedadlá

Zmenami prešla aj kabína Octavie IV. Nový dvojramenný volant môže byť na želanie vyhrievaný a jeho multifunkčná verzia dostala otočné ovládače. Celkom je z volantu možné ovládať až 14 rôznych funkcií, vrátane vyhrievania volantu (na želanie) alebo systému Travel Assist. Na želanie je k dispozícii aj trojramenný športový multifunkčný volant. Prístrojová doska je rozdelená do niekoľkých horizontálnych úrovní a spolu s kontrastnou farebnou plochou pod samostatne stojacou multifunkčnou obrazovkou údajne kopíruje tvar masky chladiča. Nové možnosti nastavenia ambientného LED osvetlenia, vodič si teraz môže vyberať z celkovo desiatich farieb ambientného osvetlenia predných dverí a prístrojovej dosky. Jeho súčasťou je aj projekcia nápisu Škoda na zem v nástupnom priestore po otvorení predných dverí. Premiéru tu má aj head-up displej, ktorý je na želanie k dispozícii od výbavového stupňa Style (zobrazuje informácie o rýchlosti, alebo údaje z navigácie, rozpoznaných dopravných značiek alebo aktivovaných asistenčných systémov).

Novinkou je dvojramenný volant. Ak je multifunkčný, dá sa z neho ovládať 14 rôznych funkcií.

Vôbec po prvýkrát ponúka Octavia na želanie špeciálne ortopedické sedadlá mimoriadne šetrné k chrbtici cestujúcich (dostupné od výbavového stupňa Ambition). Už v základnej verzii ponúkajú manuálne pozdĺžne a výškové nastavenie, možnosť nastavenia dĺžky sedáka a na želanie vyhrievanie a elektricky nastaviteľnú bedrovú oporu s masážnou funkciou. Ergonomické sedadlá budú neskôr ponúkané aj s čalúnením Alcantarou (pre Octaviu RS). Vrcholná verzia ergonomických sedadiel nesie logo organizácie AGR, je štandardne vyhrievaná, ponúka aj funkciu ventilácie a poťah s perforovanou kožou.

Armáda asistenčných systémov

Škoda Octavia IV ponúka (na želanie) full LED Matrix svetlomety s jedným LED modulom pre stretávacie svetlá a jedným modulom pre diaľkové svetlá. 22 nezávisle ovládaných LED diód v každom module vytvára svetelný kužeľ, ktorý sa skladá z niekoľkých segmentov. To umožňuje mať neustále rozsvietené diaľkové svetlá bez toho, aby boli oslepení ostatní vodiči. Kamera v čelnom skle rozpozná vozidlá, ale aj osoby a objekty s reflexnými prvkami a automaticky zaistí, aby neboli oslepení. Svetlomety ponúkajú aj rôzne svetelné módy pre rôzne jazdné situácie a poveternostné podmienky, napríklad pre jazdu v meste, po diaľnici alebo počas dažďa. Ponúkajú aj animovanú funkciu Coming/Leaving Home, ktorá pri nástupe a výstupe z vozidla postupne automaticky zapína a vypína časti predných a na želanie dostupných full LED zadných svetiel. Full LED zadné svetlá obsahujú aj osvetlené kryštalické prvky a dynamické smerovky.

Na palube Octavie IV pribudli aj nové asistenčné systémy. Novinkou je asistent vyhýbania sa, ktorý pomáha vodičovi miernym zásahom do riadenia, pri odbočovaní vľavo na križovatke dokáže asistent pre odbočovanie rozoznať protiidúce vozidlá, upozorniť na nich vodiča a aj automaticky zastaviť vozidlo. Funkcia varovania pri vystupovaní z vozidla zobrazuje vodičovi pred otvorením dverí informáciu, či sa zozadu blíži iné vozidlo alebo cyklista. Novinkou je aj varovanie pred lokálnym dopravným obmedzením, ktoré automaticky upozorňuje vodiča na komplikácie v doprave v bezprostrednej blízkosti vozidla, napríklad na dopravné zápchy.

Novinkou v modelovom rade Octavia sú predné full LED matrixové svetlomety.

Veľa ďalších asistenčných systémov sa v aute objavuje vo vylepšenej verzii. Pri parkovaní alebo manévrovaní zobrazuje systém Area View okolie vozidla. Asistent zmeny jazdného pruhu (Side Assist) je aktívny až do vzdialenosti 70 m a informuje vodiča na vozidlá v mŕtvom uhle. Adaptívny tempomat je aktívny do rýchlosti 210 km/h a automaticky upravuje rýchlosť jazdy podľa vozidla idúceho vpredu, a pokiaľ je Octavia vybavená automatickou prevodovkou DSG, tak vozidlo dokonca samočinne zastaví. Ak státie neprekročí čas troch sekúnd, zaistí systém aj opätovný automatický rozjazd vozidla. Nový prediktívny tempomat spracováva okrem údajov kamery v čelnom skle aj dáta z navigačného systému a automaticky upravuje rýchlosť napríklad pred zákrutami alebo podľa rýchlostných limitov. Prediktívny adaptívny tempomat, rozšírené verzie rozpoznávania dopravných značiek a asistenta stráženia jazdného pruhu (Lane Assist), ktoré po novom rozozná aj práce na diaľnici. Pokiaľ by sa pomocou asistenčných systémov nepodarilo zabrániť nehode, pripraví proaktívna ochrana cestujúcich Crew Protect Assist vozidlo a cestujúcich na náraz spredu či zozadu alebo na prevrátenie vozidla tým, že napríklad automaticky privrie okná a panoramatickú strechu a napne bezpečnostné pásy. V prípade nehody chráni cestujúcich až deväť airbagov, vrátane kolenného airbagu vodiča, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy alebo zadných bočných airbagov, ktoré sú ponúkané na želanie.

Novým Simply Clever prvkom je malé vrecko na mobilný telefón na zadnej strane predných operadiel.

Vylepšená klasika

Vylepšené motory TDI a TSI novej Octavie prinášajú celý rad technických noviniek, medzi ktoré patria napríklad systém SCR s dvoma katalyzátormi (motory TDI Evo vďaka nim vypúšťajú až o 80 % menej oxidov dusíka).
Benzínové motory:
1.0 TSI (81 kW/110 k)
1.5 TSI (110 kW/150 k)
2.0 TSI (140 kW/190 k)
Naftové motory:
2.0 TDI Evo (85 kW/115 k)
2.0 TDI Evo (110 kW/150 k)
2.0 TDI Evo (147 kW/200 k)

Octavia IV môže mať disky kolies s priemerom až 19 palcov. Zväčšil sa aj priemer kolies na 665 mm.

S alternatívnymi pohonmi

Plug-in hybridná Octavia dostala názov Octavia iV a kombinuje benzínový motor 1.4 TSI (115 kW/156 k), elektromotor s výkonom 75 kW (102 k) a šesťstupňovú prevodovku DSG. Jej celkový systémový výkon je 150 kW (204 k) a nebude dostupná vo výbave Active a v modeli Scout. Objem batožinového priestoru verzie liftback je 450 l, pri kombi iV je to 490 l. Jej vysokonapäťová li-ion batéria má kapacitu 37 Ah (13 kWh) a umožňuje dojazd v čisto elektrickom móde v režime WLTP až 55 km. Octavia iV sa odlišuje od modelov s čisto spaľovacím motorom benzínovou nádržou, ktorej kapacita je 40 l a je tak o 5 l menšia.

Verziu G-TEC poháňa motor 1.5 TSI (96 kW/130 k) so spotrebou činí 3,4 - 3,6 kg CNG (v benzínovom režime je 5,4 l/100 km). Celková kapacita troch nádrží na zemný plyn je 17,7 kg. A dojazd na CNG je 523 km. V kombinácii s benzínovou nádržou (9 l) sa dojazd zvyšuje o ďalších 278 km. Objem batožinového priestoru verzie G-TEC je 455 l pri verzii liftback a 495 l pri Combi.

Prvýkrát sa v modelovom rade Octavia objavujú motory eTEC s mild-hybridnou technológiou. Trojvalec 1.0 TSI Evo (81 kW/110 k) a štvorvalec 1.5 TSI Evo (110 kW/150 k) spolupracujú so sedemstupňovou prevodovkou DSG. Auto používa 48V remeňový štartér-generátor a li-ion akumulátor, vie plachtiť s vypnutým spaľovacím motorom, akumulovať energiu získanú rekuperáciou pri brzdení alebo naopak, krátkodobo využiť krútiaci moment elektromotora.

S väčšími displejmi

Nová Octavia ponúka štyri infotainment systémy s dotykovým displejom (najväčší má uhlopriečku 10 palcov) a dotykovú lištu, ktorou je možné ovládať hlasitosť alebo priblížiť mapu navigácie. Prvýkrát možno mapu navigácie zobraziť aj na digitálnom prístrojovom štíte auta. Základ tvorí systém Swing (8,25-palcový displej), DAB tuner, SmartLink cez Android Auto, Apple CarPlay a MirrorLink™ a  aplikácie infotainmentu Počasie alebo Správy. Vďaka zabudovanej karte eSIM je auto vždy online. Dotykové obrazovky infotainment systému Bolero a navigačného systému Amundsen, majú 10-palcovú uhlopriečku a ponúkajú ovládanie gestami alebo hlasové ovládanie pomocou digitálnej asistentky Laura („hovorí“ v šiestich jazykoch). Vylepšený bol aj digitálny prístrojový štít s uhlopriečkou 10,25 palca, pričom vodič môže voliť zo štyroch základných režimov zobrazenia - Basic, Classic, Navigácia a Asistenčné systémy (Octavia RS ponúkne aj režim Sport)

Neustále na sieti

Karta eSIM umožňuje prístup k mobilným službám online Škoda Connect, medzi ktoré patrí aj eCall a proaktívna servisná služba (Pomoc na ceste). „Zdravotná karta“ vozidla automaticky ukladá dôležité dáta pri každom vypnutí zapaľovania. Služba plánovanie návštevy servisu vie nadviazať kontakt s autorizovaným servisom pre odovzdanie servisného hlásenia, alebo definovať termíny návštevy servisu. Vie tiež odovzdať zodpovedajúce dáta v prípade poruchy.

Zadné LED svetlá môžu mať dynamické smerovky.

Dômyselné zlepšováky

V repertoári Octavie pribudli ďalšie Simly Clever riešenia. Okrem iného tu nájdete:

- tankovanie AdBlue aj pištoľou určenou pre nákladné autá
- automatické odistenie roletového krztu (Combi)
- odkladacie vrecká na zadnej strane predných operadiel
- elektricky odistiteľné, mechanickz sklopné ťažné zariadenie
- dáždnik alebo metlička v predných dverách
- vysúvacie rolety na zadných oknách
- sieťový program
- odtokové lišty po stranách čelného skla
- elektricky ovládané piate dvere s Tip-Top-Close fukciou a virtuálnym pedálom
- odnímateľné svetlo v kufri

Verzia Combi je o 22 mm dlhšia ako predchádzajúca generácia Octavie Combi.