Auto, ktoré pripadlo na tento historický moment, je Octavia tretej generácie. K zákazníkovi nepôjde, automobilka si ju ponechá ako reprezentačné auto pre VIP hostí v Škoda Technology Center. Boom výroby nastal najmä za posledných šesť rokov, kedy z výrobnej linky zišlo päť miliónov áut. V trende by radi podľa slov generálneho manažéra Prof. Dr. Winfrieda Vahlanda pokračovali, a do roku 2018 majú v pláne vyrábať 1,5 milióna áut ročne. Zatiaľ je rekord automobilky 939,200 áut, ktoré dokázali predať v minulom roku. Pre dosiahnutie svojich plánov pripravili ofenzívu, v tomto roku predstavia osem nových alebo prepracovaných modelov.

Najúspešnejším typom značky je jednoznačne Octavia, ktorá je akýmsi symbolom úspechu značky. Jej dve generácie od roku 1996 dosiahli predaj 3,75 miliónov a podľa automobilky tvorí 44 percent jej produkcie celosvetovo. Tretia generácia príde do predaja čoskoro, najprv v Česku a Nemecku, neskôr na ostatných trhoch. Momentálne Škoda vyrába 9 typov áut - Citigo, Fabiu, Roomster, Rapid, Octaviu (2 generácie), Yeti, Superb a Praktik. Výrobných podnikov má päť - Kvasiny a Vrchlabí v Česku, a po jednom v Číne spoločne s VW, Indii a v Rusku zdiela priestory s GAZom. Citigo vyrába v koncernovej továrni VW v Bratislave.