Captur ukazuje nový dizajnersky trend Renaultu

Renault CAPTUR je druhým konceptom, ktorý ukazuje novú dizajnovú stratégiu značky. Športový crossover s plynulými a dynamickými líniami a atletickou stavbou tela symbolizuje dvoch ľudí objavujúcich svet. Malý vznetový motor je postavený trendom downsizingu. Pre väčší výkon je prepĺňaný dvoma turbami. Koncept vraj prináša radosť z jazdy, príjemný výkon a nízke emisie.

Nová ambiciózna stratégia Renaultu sa odvíja od „životného cyklu“. Tento cyklus pozostáva zo šiestich fáz, pričom pri každej z nich dôjde k odhaleniu nového konceptu. Prvý koncept – dvojsedadlové kupé DeZir – vyjadroval „zamilovanie sa“, vášeň prítomnú na začiatku ktoréhokoľvek nového dobrodružstva. Renault CAPTUR sa teraz zameriava na druhú fázu tohto cyklu, toho, kde dvaja ľudia spolu objavujú svet okolo nich. Tak, ako jeho predchodca, aj Renault CAPTUR charakterizuje jednoduchý, zmyselný a hrejivý štýl, ktorý sa postupne rozšíri aj na ostatné renaulty budúcnosti.

Captur inšpirovali športovci, najmä atléti

ZH25 svojimi proporciami evokuje pohyb a ľahkosť, zároveň však skrýva náznaky sily a muskulatúry terénnych vozidiel. Tak, ako DeZir, krivky, uhly a línie dávajú dokopy zmyselné a prirodzené tvary. Pre dizajnéra exteriéru, Julia Lozana, boli hlavným zdrojom inšpirácie atléti a radikálne športy. „Pri navrhovaní CAPTUR-u som začal s obrázkom šprintéra na štartovacích blokoch, s napätými svalmi - a následne energiou uvoľnenou keď sa vypáli zo štartovacej pištole,“ vysvetľuje. Dizajn takisto poukazuje na vybavenie ako sú helmy, rukavice a iné ochranné pomôcky používané pri radikálnych športoch, kombinujúc vyspelú technológiu so sofistikovanosťou a ľahkosťou.



Renault CAPTUR si osvojuje novú identitu prednej časti prvýkrát predstavenú na modeli DeZir. Tak, ako na DeZire, má predná maska vo svojom strede veľké logo Renaultu, položené vertikálne na tmavom podklade, aby bolo také viditeľné, ako je to len možné. Výrazné krivky s matným finišom umocňujú vizuálnu silu dizajnu. Smerovka je tvorená LED diódami s efektom vlny prelínajúcim sa celou dĺžkou vozidla.



Je vybavený pevnou snímateľnou strechou, ktorá, po odstránení odhalí rám z karbónových vlákien. Renault CAPTUR sa tak môže transformovať z kupé na kabriolet, z mestského vozidla na terénne, zatiaľ čo jeho celkový športový vzhľad je umocnený motýlími dverami a veľkými pneumatikami navlečenými na 22-palcové čierno-biele disky. S ostro oranžovým lakovaním karosérie si Renault CAPTUR berie príklad z červenej, ktorú preslávil DeZir. Táto farba sa objavuje v celej škále rôznych odtieňov na rôznych materiáloch vo vnútri, aj na karosérií vozidla.

Interiér Renault Captur nesie stopy vodných športov

Interiér

Oranžová je prenesená aj do kabíny, ktorá obsahuje fluorescentné detaily zvýraznené konštantným prúdom svetla. „Mojimi hlavnými zdrojmi inšpirácie boli ľudské telo, športy a mestský dizajn,“ vysvetľuje dizajnér vyhotovenia a farieb, Kana Watanabe. „Chcel som, aby Renault CAPTUR vyžaroval teplo a dynamiku.“


„Celý interiér je postavený okolo siete natiahnutých elastických lán, ktoré pripomínajú svet plachtenia a horolezectva. Používajú grafiku a svetlo, aby priniesli rytmus do celkového dizajnu a posilnili tak dynamický dojem z vozidla, poskytujúc ľahší dojem z vnútra kabíny,“ vysvetľuje dizajnér interiéru, Magali Gouraud-Borgers. Hliníkové pedále, karbónové škrupinové sedadlá a volant vyhotovený v sivej textúrovanej koži znova potvrdzujú športovú stránku dizajnu, držiac sa tak pôvodnej koncepcie.


Zadná časť vozidla je multifunkčná oblasť, ohraničená troma vrstvami lán: Rozšírené povrazy sú rozmiestnené tak, aby bolo možné zabezpečiť náklad proti pohybu, zaručujúc tak prispôsobiteľný batožinový priestor; Taktiež poskytujú príležitosť na oddych vďaka jemnej elasticite štruktúry. Je to úplne nový typ komfortu, nová forma sedenia akoby v závesnej hojdacej sieti. Nakoniec je možné z bokov auta vytiahnuť opierky, čím sa vytvoria dve plnohodnotné zadné sedadlá, kompletné s bezpečnostnými pásmi a hlavovými opierkami. Toto umožňuje modelu ZH25 prevážať štyroch pasažierov.

Pohľad cez zadné dvere ukáže laná ako pri jachtingu

Hnací agregát

Renault CAPTUR používa nový koncept twin-turbo vznetového štvorvalca, vyvinutého z nového 1.6 dCi, ktorý nahradí súčasný motor 1.9 dCi. Vďaka twin-turbu dosahuje výkon 118 kW (160 k) z kapacity 1.6 litra – to zodpovedá špecifickému výkonu 100 k / liter, čo je na rovnakej priečke s modelmi ako je Clio R.S. Maximálny krútiaci moment (380 Nm) je dostupný už od 1 750 ot/min., poskytujúc tak autu silnú akceleráciu z nízkych otáčok, ako aj vybrúsený výkon vo všetkých jazdných podmienkach. Spojený s dvojspojkovou prevodovkou EDC sľubuje táto pohonná jednotka zábavnú jazdu s emisiami CO2 menšími, ako 99 gramov na kilometer.


Výkon Renaultu CAPTUR je ďalej zlepšený inovatívnym systémom, ktorý vylepšuje trakciu v nízkych rýchlostiach. Len čo jedno koleso stratí trakciu, diferenciál s celkom novým samouzamykacím mechanizmom prenesie všetok, alebo iba časť výkonu motora na koleso, ktoré má väčšiu priľnavosť. Jazdenie na cestách s klzkým povrchom a na okruhoch takto zostáva hladké a bez námahy.


V modeli Renault CAPTUR taktiež debutuje Visio-system – inovácia, ktorá používa prednú kameru namontovanú na vrchu čelného skla na poskytovanie asistenčných funkcií vodiča. Táto nová technológia je schopná pospájať jednotlivé snímky do skutočného obrazu cesty pred vozidlom a zobraziť ju na centrálnej obrazovke; toto je princíp rozšírenej reality, zameraný na zlepšenie vodičovho vnímania okolitého sveta pridaním špeciálne navrhnutých prvkov. Systém napomáha znižovať  stres z riadenia pre uvoľnenú, pokojnú jazdu.


Nová dizajnová stratégia Renaultu si berie za základ vzťahy jednoduchosť, zmyselnosť a teplo, ktoré sa vytvárajú medzi značkou a jej zákazníkmi pri tom, ako prechádzajú v živote rôznymi skúsenosťami: keď sa zamilujú, začnú objavovať svet, založia si rodinu, pracujú, vyhradia si čas na zábavu a získavajú múdrosť. Držiac sa tejto stratégie, budú koncepty nástrojom, ktorý dá tejto vízii tvar. Takto vydláždi cestu produktovému plánu, ktorý bude mať jasný a konzistentný typový rad.

Technické údaje

Dĺžka

4 223

Šírka

1 950

Výška

1 586

Svetlá výška

261

Rázvor

2 624

Predný rozchod

1 684

Zadný rozchod

1 684

Motor

R9Mtt A.6 Twin Turbo

Výkon

118 kW (160 k)

emisie CO2

99g/km (NEDC kombinovaný cyklus)

Max. krútiaci moment

380 Nm

Max. rýchlosť

210 km/h

Prevodovka

EDC (Efficient Dual Clutch)

Pneumatiky

250/40 R22

Cd

0.31

Hmotnosť (prázdna) (kg)

1,300

Akcelerácia z 0 na 100 km/h (s)

8

1,000 m s pevným štartom (s)

29