POUŽÍVATE APPLE CARPLAY/ANDROID AUTO?
  • Áno ( 65% )

     

  • Nie ( 35% )

     

Odpovedalo 49 ľudí  

Je štúdia správna?

Hneď na začiatok treba tento fakt uviesť na pravú mieru, keďže táto štúdia brala do úvahy iba maximálnu povolenú hladinu alkoholu vo Veľkej Británii (0,8 promile). Ak by niekto opitý na mol sadol za volant, určite by to bolo horšie ako ťukanie do obrazovky. Štúdia ďalej vysvetľuje, že aj fajčenie marihuany je bezpečnejšie, podobne ako písanie SMS. Android Auto a Apple CarPlay znižujú pozornosť až o 53 %, respektíve 57 %. Výskum má niekoľko nedostatkov. Udáva, že skúšky vykonávali počas zadávanie navigačných pokynov. Z mojej osobnej skúsenosti však tento krok trvá zhruba 2 kliknutia, keďže navigácia Waze ukladá posledné vyhľadávané lokácie a takisto aj uložené predvoľby. Zadávať zdĺhavú adresu počas jazdy je hlúpe a nezodpovedné. Nechce sa mi veriť, že by to niekomu napadlo bez toho, aby zastavil. Samozrejme, ak nejde po diaľnici so zapnutým adaptívnym tempomatom.

KEDY ZADÁVATE NAVIGAČNÉ POKYNY?
  • Pred jazdou ( 91% )

     

  • Počas jazdy ( 9% )

     

Odpovedalo 33 ľudí  

Reálny problém príde pri vyhľadávaní pesničiek alebo celých playlistov. Vtedy človek naozaj môže stratiť prehľad o dianí okolo vozidla a je určite lepšie sa tomu venovať pri státí na semafore. Ešte horšie je podľa môjho názoru aj niečo tak jednoduché ako ovládanie klimatizácie. Ak je schované v infotainmente, vyžaduje si skutočne dlhú stratu pozornosti. Nehovoriac o tom, že napríklad vo vozidlách od PSA musíte klikať ďalej aj po nastavení teploty, aby ste prišli späť do aplikácie CarPlay. Zlo tak nepredstavuje prepojenie smartfónu a auta. To práve naopak, sprehľadňuje často neprehľadný sériový systém.

Logika sa stráca v tom, že máme zakázané klikať do maličkých obrazoviek, pretože to je nebezpečné. Ale do obrovských tabletov prilepených na prístrojovú dosku je to už v poriadku. Možno by sa všetci mali inšpirovať Mazdou, ktorá má toto vyriešené priam geniálne. Pekne to zhrnul kolega Vašo v teste Mazdy MX-5. Ak by to takto malo každé auto, myslím, že by to bolo lepšie.

V prípade MX-5 ste si telefón dokonca museli zabuchnúť do lakťovej opierky.

„Mazda MX-5 ostáva verná klasickým otočným ovládačom a tlačidlám. To je samozrejme dobre, v aute tohto razenia by bolo dotykové ovládanie čohokoľvek počas jazdy dosť problematické. Na ovládanie infotainmentu si rýchlo zvyknete, poteší aj fakt, že pri využívaní funkcie Apple CarPlay (v cene auta) vás prepínanie základného menu tlačidlami Domov, Hudba, Navigácia (na stredovom tuneli) nevyhodí späť do klasického palubného infotainmentu. Praktický detail, ktorý neodpútava počas jazdy pozornosť.”

Foto: Miro Glasa, iamroadsmart.com
Zdroj: iamroadsmart.com