Subaru má dôvod na oslavu, vyrobili neuveriteľných 15 miliónov motorov typu boxer. Hranicu sa im podarilo prekonať v 49. roku produkcie. Automobilka prvýkrát použila vodou chladený motor s hliníkovým blokom a horizontálne uloženými piestami v máji 1966, keď ho namontovali do kompaktu Subaru 1000. 

Nízke vibrácie, kompenzácia zotrvačných síl, zníženie ťažiska – boxer motor má veľa výhod a Subaru to vie. Za 49 rokov vyrobili 15 miliónov boxerov!

Motor so sebou priniesol aj veľa výhod. Symetricky uložené piesty, ktoré sa pohybujú proti sebe vzájomne kompenzujú zotrvačné sily. Zároveň je motor vyvážený, má nízke vibrácie a ochotne sa nechá točiť až do horného spektra otáčok. Nízky profil boxeru pomáha znížiť ťažisko auta, z čoho pramení lepšia ovládateľnosť a stabilita.

Subaru Forester využíva najnovšiu generáciu boxer motora

Subaru si je vedomé výhod boxer motora a tak  sa rozhodli ísť touto cestou aj pri dieselových pohonných jednotkách. V roku 2007 uviedli svoj Subaru Boxer Diesel. Automobilka motory stále vylepšuje, najnovšími benzínovými motormi je rada FB25 (Subaru Forester) a dieselovými DIT s objemami 1,6 a 2,0 litra (Subaru Levorg).

Ďalším míľnikom, ktorý Subaru prekonalo v januári tohto roka je prekročenie hranice 14 miliónov vyrobených áut so symetrickým pohonom všetkých kolies. Symetrický AWD systém uviedla automobilka po prvýkrát v septembri 1972 v Subaru Leone 4WD kombi. Systém je jednou z kľúčových technológií značky. Zvyšuje bezpečnosť a zároveň prináša radosť z jazdy tým, že zabezpečuje stabilitu pri vysokých rýchlostiach a výbornú ovládateľnosť pri prejazde zákrut. Subaru AWD systém ponúka výborné dobré rozloženie hmotnosti, pretože hnací hriadeľ a pozdĺžne uložený boxer motor montujú symetricky do stredovej osi vozidla.

Symetrický AWD systém má hnací hriadeľ v osi vozidla

Zdroj: tlačová správa