Manažment tradičnej českej značky Tatra sa po problémoch, ktoré vyvrcholili v roku 2013, rozhodol zmeniť stratégiu. Automobilka už nechce za každú cenu konkurovať svojim protivníkom v masovej výrobe bežných nákladných áut. Namiesto toho sa chce zamerať na špeciálne vozidlá, ktorými sa nadnárodné spoločnosti nechcú, alebo nemôžu zaoberať. Výsledkom je najdlhšie vozidlo, aké kedy Tatra vyrobila. Má 8 náprav a je dlhé 18 metrov.

Najväčšia Tatra v histórii má 18 metrov, 8 náprav, 1 200 koní a táto, napríklad, ponesie vrtnú súpravu.

Už v roku 2013 vyrobila Tatra podobný stroj. Mal však "iba" 17,6 m a 6 náprav.

Špeciálna Tatra poputuje do Nemecka, kde na ňu namontujú vrtnú súpravu. Hmotnosť výsledného kolosu bude 90 ton. Tomu zodpovedá aj výkon hnacej sústavy, ktorý dosahuje až 1 200 koní. Motor pritom poháňa nielen samotné auto, ale aj vrtné zariadenie. Práve pracovná nadstavba potrebuje na svoje 100% fungovanie takýto ohromný výkon viac ako samotné vozidlo na presun. Pri jazde je preto výkon motora elektronicky obmedzený na polovicu. 18 metrová Tatra je postavená na báze Tatry 815-7, má 8 náprav a z nich je 6 riadených. Čo možno trochu prekvapí je, že tento kolos má poháňané iba 4 nápravy. Bolo to však prianie zákazníka a technické riešenie podvozka a pohonnej sústavy umožňuje aj pohon všetkých kolies. Aj napriek ohromnému výkonu je jasné, že rýchlosť nebude výsadou tohto vozidla. Jeho maximálka je iba 60 km/h.

 

Aj vzhľadom na zákazníka, pre ktorého auto v Kopřivnici vyrobili, sa priam ponúka otázka: "Wieviel kostet dieses Spaß?". Nuž, cena za 16-kolesovú, 18-metrovú Tatru atakuje 400.000 €. Napriek tomu je už teraz jasné, že nebude posledná. Potvrdil to aj generálny riaditeľ Tatry, Petr Karásek. Podľa jeho slov má automobilka už niekoľko záujemcov :"Všetci čakajú kým sa vyskúša prvý exemplár a predpokladáme, že behom 10 rokov predáme 50 takýchto vozidiel."

 

Zdroj: dennikn, ekonom.ihned