Asistent rozjazdu pre šprint - Launch Control - je najefektívnejší v režime Dynamic. V najostrejšom režime Race bez trakčnej a stabilizačnej podpory totiž musí vodič aj na suchu kontrolovať trakciu veľmi citlivo...

A mám pre vás aj ďalšie veľké prekvapenie. Už niekoľko rokov nás tradiční fanúšikovia a čitatelia TopSpeed.sk žiadajú, aby sme do videotestov vrátili Petra ŠTURDÍKA. Podľa nejedného z vás to boli tie najlepšie videotesty, aké sme tvorili. Bez výhrad nesúhlasím, no je fakt, že keď sme s Petrom sami v aute a pozerajú na nás kamery, často nám to slušne perlí... :) K špeci autu som preto pozval aj špeci hosťa. Najmä ku koncu videa o vtipné momenty núdza veru nie je. Ako vždy, aj teraz sú všetky sú absolútne spontánne, nepripravené a úprimné.

Najväčšou konštrukčnou aj technickou chuťovkou Alfy 4C je karbónový kokpit pre dvoch. Toto riešenie majú len tie najexotickejšie autá sveta a Alfa Romeo 4C je s pomedzi nich aj pri cene od 63 000 € ďaleko najlacnejšia...

HI-TECH CHLADIACI SYSTÉM TURBA - Alfa 4C nepotrebuje turbotimer, ani dochladzovanie motorom

Podobne ako špičkové súťažné stroje aj model 4C Spider využíva automatický chladiaci systém, ktorý chráni turbodúchadlo. Po vypnutí motora dochádza k okamžitému zastaveniu obehu oleja, čím motor stratí schopnosť mazania a hrozí jeho poškodenie. S novým typom čerpadla olej cirkuluje v systéme aj po vypnutí motora, a to až do okamihu úplného ochladenia turbodúchadla.

Konfigurátor na stránke www.alfaromeo.sk ponúka ako základnú výbavu tieto jednoliate a určite krajšie predné svetlá. Žiaľ len pre verziu Spider. "Škaredé" bodové BiLED svetlá s karbónovou krytkou sú za príplatok až 1400 €. 4C coupé má jedine bodovky...

Zložiť na Alfe 4C Spider strechu je azda najzložitejšie s pomedzi súčasných mne známych áut. Je nutné uvoľniť 6 zámkov, na čo treba 2x obehnúť okolo auta a relatívne ťažkú a neforemnú konštrukciu plátenej strechy opatrne vložiť do drobného kufra. Budete vždy radi, že ste pri tom auto nepoškriabali...

V kokpite nie len, že takmer nie sú odkladacie priestory (jedna kapsička na peňaženku a jeden držiak nápojov), ale spolujazdec si okrem lona nemá ani kam položiť ruky.

Moderné turbodúchadlo využíva pulzné rázy výfukového potrubia

Pokročilá technológia vyplachovania valcov maximalizuje krútiaci moment v nízkych otáčkach a vodičovi poskytuje väčšiu mieru výkonu. Pre implementáciu tejto technológie bol motor vybavený novou generáciou turbodúchadla a pulzným konvertorom vo výfukovom potrubí. Preto má motor 80% maxima krútiaceho momentu už pod 2000 otáčkami a je naozaj veľmi pružný.

S ľahšou nohou dokážete s Alfou 4C Spider jazdiť za menej než 9 l na 100 km. Na testovacej trase sme dosiahli kombo spotrebu len 8,1 l/100 km.

Objem kufra Alfy 4C Spider by bol vcelku v pohode, nebyť strechy, ktorá ho celý zaplní. Nezmestia sa sem ani len dve prilby súčasne...

Správne tvarovaný a vypracovaný kľúč od auta je už desaťročia kaviarňovým, či barovým statusom pre tých, ktorí majú auto hlavne na predvádzanie sa. V prípade 4C je lepšie ukazovať ľuďom obrázky športiaku v mobile a kľúč nechať hlboko vo vrecku :)