Zimný test ukázal veľké rozdiely
Organizácia dTest testovala 31 zimných pneumatík rozmerov 225/40 R18. Hodnotili jazdu na suchu, mokre, snehu a ľade, ale aj hlučnosť, spotrebu, odolnosť a ekologický dopad. Výsledok? Len necelých 20% modelov získalo dobrú známku. Deväť pneumatík prepadlo úplne, najmä kvôli zlej ovládateľnosti na mokrej vozovke.
Na vode nebrzdia dostatočne!
Test potvrdil, že lacné zimné pneumatiky z východnej Ázie majú zásadné problémy s priľnavosťou. Modely Evergreen EW66, Goodride SW608, Tomket Snowroad Pro 3 a Star Performer Stratos UHP získali za jazdu na mokrej vozovke nula percent.
Pri brzdení z 80 km/h sa ukázal extrémny rozdiel – najhoršie gumy zastavili až o 10 m ďalej, než tie najlepšie! V reálnej premávke to znamená rozdiel medzi zastavením pred prechodom pre chodcov, alebo odstaveným autom a nehodou v rýchlosti niekoľkých desiatok kilometrov za hodinu! Veľké riziko pre najzraniteľnejších a veľké škody na vozidle pre majiteľa - podľa toho, čo nabúra.
Prekvapenia na snehu
Na snehu sa poradie úplne otočilo. Zatiaľ čo viaceré lacné modely neudržali auto ani v nízkej rýchlosti, Syron Everest 2 prekvapil výbornou priľnavosťou a krátkou brzdnou dráhou. Paradoxne však na suchu a mokre patril medzi najhoršie.
Prémiové značky ako Goodyear UltraGrip Performance 3, Michelin Pilot Alpin 5 a Bridgestone Blizzak 6 dosiahli vyrovnané výsledky vo všetkých podmienkach.
Zásadné rozdiely v životnosti
Test ukázal aj obrovské rozdiely v odolnosti. Najtrvácnejšie pneumatiky zvládli až 81 000 km, zatiaľ čo tie najhoršie sa opotrebovali už po 34 200 km. Rozdiel je teda viac než 47 000 km – čo môže predstavovať celé tri zimné sezóny.
Z pohľadu spotreby paliva sa hodnoty pohybovali medzi 5,6 až 6,0 l/100 km, pričom malé rozdiely sa pri dlhodobom používaní prejavia v peňaženke.
Ekológia: výrobcovia stále zaostávajú
V oblasti udržateľnosti dTest nezaznamenal žiadny model s dobrým hodnotením. Výrobcovia často neposkytli údaje o použitých materiáloch či certifikátoch. Najlepšie skóre dosiahli značky Continental a Uniroyal, na opačnom konci rebríčka skončil Syron. Pri meraní oderu uvoľňovali najlepšie pneumatiky približne 50 mg mikroplastov/km/t, najhoršie až 88 mg/km/t.
Cena nie je zárukou bezpečnosti
Ceny testovaných modelov sa pohybovali od 63 € do 144 € za kus. Test ukázal, že ani vysoká cena nie je zárukou kvality – no nízka takmer vždy znamená riziko. Prémiové značky síce stoja viac, ale poskytujú stabilnú priľnavosť, kratšiu brzdnú dráhu a lepšiu ovládateľnosť.
Prepadáky testu zimných pneumatík:
- Evergreen EW66
- Goodride SW608
- Tomket Snowroad Pro 3
- Star Performer Stratos UHP
- Radar Dimax Winter
- Nankang Winter Activa 4
Odporúčané modely zimných pneumatík:
- Goodyear UltraGrip Performance 3
- Michelin Pilot Alpin 5
- Bridgestone Blizzak 6
- Continental WinterContact TS 870 P
- Uniroyal WinterExpert









































