Sú to už približne dva roky, odkedy uzrelo svetlo sveta nové Suzuki Jimny, konkrétne len 4. generácia. „Len“ píšem preto, nakoľko sme na ňu čakali dlhých 20 rokov. Prišla však v plnej forme a okrem atraktívneho dizajnu, ktorý pripomína Mercedes G, nestratila nič so svojej terénnej DNA. Jimny je v ponuke s 1,5-litrovým štvorvalcom VVT, ktorý ponúka 75 kW (102 k) a 130 Nm krútiaceho momentu, ktoré sú k dispozícii od nižších otáčok pre lepšiu jazdu v teréne. Čo sa týka prevodového ústrojenstva, na výber je buď 5-stupňový manuál, alebo 4-stupňový automat. 

Aktuálne Jimny je v teréne odolnejšie ako predchodce, a to vďaka priečnym nosníkom na ráme a výstuhe v tvare X. Nechýba ani pohon 4x4, ktorý však nie je permanentný, ale využíva pripájateľný pohon prednej nápravy. Dôležitým aspektom je aj redukčná prevodovka, vďaka ktorej sú k dispozícii tri jazdné režimy: 2WD (2H), 4WD (4H) s vyšším prevodovým stupňom a 4WD (4L) s nižším prevodovým stupňom. Jimny pomáha v teréne a na povrchoch so zníženou adhéziou aj elektronický systém pribrzďovania preklzujúcich kolies eLSD, ktorý automaticky pribrzďuje preklzujúce kolesá v prípade, že dve kolesá diagonálne od seba stratia priľnavosť na klzkom povrchu. Následne systém prerozdelí krútiaci moment na ďalšie dve kolesá a auto tak má dostatok krútiaceho momentu. Disponuje tak oveľa pokročilejšou technikou ako predchádzajúca generácia, ktorá v našom 4x4 teste dosť vyhorela a získala len 2 z možných 6 hviezdičiek, vďaka čomu jej patrí absolútne posledná priečka v našom rebríčku

6/6 hviezdičiek

Medzigeneračný posun je naozaj veľký a badateľný. Suzuki Jimny 4x4 test totiž zvládlo na plný počet hviezdičiek s celkovým reakčným časom 15,61 s, čo je skvelý výsledok aj vzhľadom na fakt, že daný test bol uskutočnený ešte na našich starých valcoch, na ktorých boli autá o niečo pomalšie. Na 4. generáciu Jimny sme čakali ukrutne dlho, no očividne sa to vyplatilo, čo malý offroad ukázal aj v našom teste.