Test: Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1,4 TCe

V živote je niekoľko vecí, ktoré vám dokážu pokaziť náladu. Jednou z nich je aj moment, keď máte na týždňový test zapožičaný kabriolet a ono z toho prší 6 dní a 23 hodín. Presne ako spomínam vo videu. Vtedy vás aspoň trocha hreje fakt, že testovaný Renault Mégane Coupé-Cabriolet je skutočne obojživelné vozidlo, ktoré sa dá prevádzkovať po celý rok. Takže prvá výhoda kupé-kabrioletov je tu. Je to v podstate typ auta, ktoré len málokedy plní úlohu jediného auta v rodine, takmer vždy zimuje v garáži a vyťahuje sa von až na jar. Ale aj keby nie, toto šmrncovné CC od Renaultu vás nesklame ani počas zimných mesiacov.

Skočte na video a dozviete sa viacero ďalších detailov:

Aký je vlastne zmysel kupé-kabrioletov? Kto je ich cieľová skupina a prečo by si ich mali vôbec kupovať? Tak na tieto otázky dá odpoveď len samotný zákazník. Faktom ale je, že autá triedy CC sú vždy otázkou kompromisov. Odkedy sú v móde elektrické sklápatelné strechy, ktoré premenia v priebehu sekúnd jednu triedu auta na druhú, tak si musíme zvykať na isté obmedzenia, najmä priestorové. Ale ruku na srdce, kto si kupuje takéto auto a čaká, že hravo nahradí rodinné MPV? Nikto. Typický kupec sa pozerá na klady a nie zápory takéhoto auta. Okrem istého image je tu aj to najpodstatnejšie - nádherný pocit z jazdy bez strechy nad hlavou. Ktro neskúsil, nepochopí... A v tom je hlavné čaro coupé kabrioletu, prispôsobiť si auto a jazdu momentálnej nálade a počasiu. A to Renault Mégane Coupé-Cabriolet dokáže skutočne hravo, presne za 23 sekúnd!

S vetrom vo

S vetrom vo "vlasoch", aj to je Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1,4 TCe :)

Nebudeme si nič nahovárať, táto trieda automobilov je aj o "cool" výzore. Či už jeho majiteľa za volantom alebo auta ako takého. Bol som však prekvapený, že mnoho ľudí má na design Méganu CC dosť odlišné názory a v zásade tu nevládne zhoda. Môže za to najmä nafúknutá zadná časť, ktorá hlavne pri vytiahnutej streche pôsobí dosť mohutne, povedal by som až neproporcionálne k zvyšku auta. Ale naštastie design je vec individuálnou, takže každý potencionálny kupec sa nakoniec rozhodne podľa svojho interného "páči-nepáči" barometra.

Motor 1,4 TCe dokáže byť relatívne úsporný. Len ho neberte na diaľnicu...  

Interiér nášho Mégane Coupé-Cabriolet 1,4 TCe je naopak vec, ohľadne ktorej sa až tak živo nediskutuje. Je v podstate (až na malé detaily) zhodný s tým, čo ponúka celý modelový rad Mégane. To znamená veľmi dobré spracovanie, dobrá voľba materiálov a nie príliš logické rozmiestnenie ovládacích prvkov. Áno, opäť narážam napríklad na úplne nelogické ovládanie tempomatu alebo audia. Ale asi to tak má byť a Renault neustúpi. Nevadí, zvyšok interiéru je skutočne na vysokej úrovni, vrátane prístrojového panelu so svojím tachometrom. Možno ešte jedna vec, ktorú sme spomínali už aj v teste Renault Mégane Coupé 2.0 TCe180 - ultra lacno pôsobiaca kolíska navigácie. Až máte dojem, že ju sem niekto nalepil na poslednú chvíľu...

Interiér je zhodný s tým, aký nájdete aj v iných Méganoch

Interiér je zhodný s tým, aký nájdete aj v iných Méganoch

Pod kapotou drieme klasický reprezentant moderného downsizingu - prepĺňaný štvorvalec 1,4 TCe o objeme 1397 ccm ktorý dosahuje výkon 96 kW/130 k. Na slovenskom trhu je možnosť vybrať si aj lacnejší a slabší benzín 1,6 16V 81 kW/110 k. V ponuke sú aj dieselové varianty 1,5 a 1,9 dCi, tie sú však o poznanie drahšie. Aj keď auto váži masívnych 1600 kg, tento 1,4 TCe prcek s tým nemá väčšie problémy. Jazdu by som nazval príjemnou, najmä vďaka dobrej spolupráci 6.st prevodovky a tohto moderného motora. Ten skutočne nedáva poznať svoj maličký objem ani pri akcelerácií z križovatiek a svoju prácu odvádza príkladne hladko. To všetko pri rozumnej spotrebe, avšak len do momentu, než začnete jazdiť agresívnejšie alebo nad legálny dialničný limit. Tam sa bavíme o dvojcifernej spotrebe... Priemerne je to ale okolo 8 až 9 litrov, teda jemne nad udávanú hranicu.

Motor 1,4 TCe je na bežné vozenie plne postačujúci. Až ľahko zabudnete, že má objem len 1397 ccm!

Motor 1,4 TCe je na bežné vozenie plne postačujúci. Až ľahko zabudnete, že má objem len 1397 ccm!

Ak si kupujete auto triedy CC, musíte nutne počítať s tým, že jazdné vlastnosti sú výrazne ovplyvnené samotnou konštrukciou vozidla. Tj vyššia hmotnosť a nižšia torzná pevnosť. To sa ale Méganu CC v praxi darí veľmi slušne maskovať a pri bežnom jazdení pôsobí toto auto vyslovene neutrálne a bezpečne aj keď tú váhu cítite takmer stále. Problém ale nastáva v momente, keď vám do cesty skočí klasický slovenský výmol a vy sa mu nestihnete vyhnúť. Spod karosérie sa následne ozve doslova tvrdá šupa a vy len rozmýšľate, či ste v tej jame stratili len koleso, alebo aj časť nápravy. Inak je jazda takmer bez výhrad.

Renault Mégane Coupé-Cabriolet má skutočne istú dávku elegancie, ktorú mu nemožno uprieť.

Renault Mégane Coupé-Cabriolet má skutočne istú dávku elegancie, ktorú mu nemožno uprieť.

Otázka na konci každého testu by mala logicky znieť - kúpiť či nie? V tomto prípade ale tomu tak nebude a ani nemôže byť, pretože Renault Mégane Coupé-Cabriolet je z neveľkej skupiny áut, ktoré si kupujete srdcom a nie hlavou. Už len to, že o ňom rozmýšľate je jeho výhra, pretože aj napriek svojím slabým stránkam (je to skôr dvojmiestne ako štvormiestne auto) vás donútil pouvažovať o tom, aké by to bolo, preháňať sa v tomto krásnom Renaulte... Verte mi, je to viac než príjemné!

Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1,4 TCe
rok výroby 2010
Motor:

benzínový 4-valec prepĺňaný turbodúchadlom, objem 1 397 cm3, 4 ventily na valec, vŕtanie x zdvih - 78 x 73,1 mm, kompresný pomer 9,1:1, max. výkon 96 kW (130 k) / 5 500 ot, max. krútiaci moment 190 Nm / 2 250 ot

Pohon: 6-stupňová manuálna prevodovka, pohon predných kolies,
Podvozok: nezávislé zavesenie predných kolies McPherson, vzadu viacprvková náprava, skrutné stabilizátory, kotúčové brzdy p/z, množstvo elektronických systémov podvozka: ABS, TC, ESP, BA atď
Kolesá: ľahkozliatinové disky, rozmery diskov 7,0 x 17", pneu 205/50 R17
Rozmery a hmotnosti:

pohotovostná hmotnosť - 1 590 kg, kombinovaná spotreba 9,2 l/100 km

Dynamické parametre:

max. rýchlosť - 200km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h - 10,5 s

Cena: Základný model - od 23 990 €,
Testovaná verzia - cca 26 190 €
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 28 obrázkov