Volkswagen Passat CC

Otvorene musím priznať, že som bol pred testom tohto auta dosť skeptický. Považoval som ho len za vizuálny klon Mercedesu CLS a snahu profitovať na jeho úspechu. Avšak nie všetko je vždy také, ako sa nám na prvý pohľad zdá. Navyše, ak sa k nemu pridá aj niekoľko prekvapení.
 
Strieborná limuzína od VW, poviete si, dokonalá nuda. Možno, ale celkom určite nie v tomto prípade. Pri bližšom študovaní karosérie zistíte, že Passat CC má niekoľko skutočne podarených detailov a nakoniec uznáte, že toto auto má niečo do seba. Mne osobne sa CC páči, najmä kvôli úplnej vonkajšej odlišnosti od klasického tuctového passatu. Silueta je dynamická a z každého pohľadu iná. Platformu majú spoločnú, ale CéCéčko je dlhšie, širšie a nižsie. To mu dodáva exkluzívnejší nádych, a to je len a len dobre.

Hneď po otvorení vás prekvapí jedna vec – efektné bezrámové okná. Po skúsenostiach s EOSom som sa ale bál, že to bude na úkor akustického komfortu. Na moje potešenie, počas jazdy sa to nijako nepotvrdilo, a teda môžeme za tento počin VW len pochváliť. Možno jedna jediná vec, ktorú by som CC vytkol, sa týka presne tej iste veci čo EOSu – prístrojovka. Je totiž skoro navlas rovnaká ako nájdete aj v bežnom passate. Nezaslúžili by si tieto dve autá niečo iné ako má bežná produkcia, od ktorej sa tak veľmi chcú odlíšiť? Áno, zaslúžili by si... Inak zaujímavosťou je aj to, že podľa VW inžinierov, CC používa 55% dielov spoločných s Passatom a 45% dielov je unikátnych.

Veľmi milo ma prekvapili sedačky a posed, ktorý ponúkajú. Či už predné alebo zadné, na všetkých sa sedí pohodlne.

Veľmi milo ma prekvapili sedačky a posed, ktorý ponúkajú. Či už predné alebo zadné, na všetkých sa sedí pohodlne. Áno, aj na tých zadných, ak máte menej ako 190 cm. Auto pôsobí aj vnútri iným dojmom ako bežné autá. Tvar strechy totiž vnímate aj keď ste za volantom a venujete sa riadeniu. Výbava je odpovedajúca triede a zameraniu Passatu CC, teda v prípade doplatku si môžete doobjednať aj skutočné high tech veci ako napríklad Line assistant a pod.

Naše CC bolo vybavené základnou motorizáciou 1,8 TSI, 118 kW (160 PS) a 250 Nm, ktorú aj s odstupom času hodnotím ako vynikajúci voľbu. Prevodovka bola manuálna, 6 stupňová. Po naštartovaní motor takmer necítite a nepočujete, odhlučnenie teda pokladám za vynikajúce. Motor je presne ten istý ako už v testovanom novom Superbe, a teda opakovanie toho, aký je dobrý, by bolo nosením dreva do lesa. Poviem len toľko, že dynamika je aj v tomto aute úplne postačujúca a prevyšujúca všetky bežné autá. A čo je najlepšie, spotreba ostáva pri normálnej mix jazde stále niekde okolo 8 litrov paliva na 100 km.

To NAJ prekvapenie na mňa prišlo, keď som si po teste pozeral cenník. Toto auto sa dá v základe kúpiť uz za čiastku 884.000 Skk (oficiálna cena, čiže 29.343 Euro), čo je podľa mňa vynikajúca cena za auto,ktoré pôsobí dojmom skoro dva krát tak drahého. A jedno odporúčanie na záver: ak by ste si kupovali túto základnú verziu, doplaťte si za položku „2PP“ v hodnote 5.573 Skk (185 Euro). Verte mi, oplatí sa vám. Jedná sa totiž o perfektný multifunkčný 3-ramenný kožený volant s chrómovým dekorom. A volant je predsa ten hlavný kontaktný bod s vašim autom.

Celkovo spravilo auto veľmi dobrý dojem, naozaj milo prekvapilo. Za tú sumu je to dobrá kúpa. Len sa bojím jedného – aby toto CéCeško rýchlo nezovšednelo, keď si ho manažéri vo veľkých firmách začnú húfne kupovať miesto normálneho passatu.

Za zapožičanie ďakujeme firme Autoprofit s.r.o., Galanta, autorizovanému dealerovi značiek  Škoda, VW a Seat.