Namiesto radosti z jazdy emisie

Dobrým dôkazom doby, ktorú momentálne prežívame, je aj tlačová správa automobilky Opel k verzii Insignia GSi. Hoci ide o dynamické auto, ktorého úlohou by malo byť vyvolanie túžby po športovej jazde a pozitívnych emócií, Opel hneď v úvode rozpráva najskôr o emisiách. Hlavným motívom tlačovej správy sa nestávajú dynamické schopnosti auta, dokonca ani jeho dizajn, ktorý je, mimochodom ozaj podarený, ale fakt, že nákupom novej Insignie získate auto produkujúce o 18 % menej emisií, než jeho predchodca. Opel tak ide najskôr na ruku vystresovaným flotilovým manažérom a „zeleno“ zmýšľajúcim kupcom a až následne začína so stručnou prezentáciou techniky a dizajnu verzie GSi. Šialené, no Opel za to nemôže...

Nová Insignia GSi dostala elektrický posilňovač bŕzd, podtlak pre brzdový systém tak už negeneruje spaľovací motor (jeho úlohu zastupuje elektromotor).

Každopádne, pár konkrétnych detailov o novej Insignii GSi sme sa nakoniec predsa len dozvedeli. Okrem pozmenenej aerodynamiky a nových nárazníkov sa môžu budúci majitelia najvýkonnejšej benzínovej Insignie tešiť na benzínový štvorvalec 2.0 16V Turbo naladený na max. výkon 169 kW (230 k), krútiaci moment 350 Nm (doteraz 191 kW/260 k, 400 Nm), vyspelý pohon všetkých kolies Twinster (s aktívnym zadným „diferenciálom“) a deväťstupňovú automatickú prevodovku s možnosťou manuálneho ovládania na volante. Už z toho musí byť každému zrejmé, že Opel novú Insigniu ladil skôr ako rýchly diaľničný krížnik a nie obratného atléta určeného na prejazdy serpentín. Limity podvozka Insignie GSi by však mali ležať poriadne vysoko. Okrem „aktívneho“ pohonu všetkých kolies totiž GSi dostane aj adaptívne tlmiče (nastaviteľné v režimoch Standard, Tour, Sport, Competition) a výkonné brzdy Brembo (s „povinnými“ červenými strmeňmi).

Nič konkrétnejšie zatiaľ Opel o Insignii GSi neprezradil, nezabudol však pripomenúť ďalšiu povinnosť zo sveta rýchlych kolies – jej finálne testovanie a dolaďovanie na Nürburgringu.

Model: Opel Insignia GSi (2020) Limousine
Motor: 2.0 16V Turbo
Palivo: Benzín E10
Druh pohonu: 4x4
Maximálny výkon (kW / ps): 169/230
Pri otáčkach (ot./min.): 5000
Maximálny krútiaci moment (Nm): 350
Pri otáčkach (ot./min.): 1500-4000
NEDC: Spotreba - mesto (l/100 km): 8,9
NEDC: Spotreba - mimo mesto (l/100 km): 5,8
NEDC: Spotreba - kombinovaná (l/100 km): 6,9
NEDC: Produkcia CO2 (g/km) 161
WLTP: Spotreba - kombinovaná (l/100 km): 8,3 - 8,5
WLTP: Produkcia CO2 (g/km) 193 - 198