Tvarom a výrazom je to nepochybne BMW 1 aj keď tvorcovia prekvapivo upustili od dvojitej prednej optiky. Vnútorné menšie krúžky v reflektoroch sú smerovky.

BMW radu 1 naďalej ostáva jediným autom v tejto triede so zadným pohonom, čo je skvelá správa.

Väčšie v každom smere

Nové BMW radu 1 oproti predchodcovi riadne narástlo. Je dlžšie o 85 mm na 4324 mm, rázvor sa predĺžil o 20 mm na 2690 mm. Výška 1421 mm ostala zachovaná, vozidlo však má podstatne dynamickejšie proporcie a vzhľad, keďže šírka narástla o 17 mm na 1765 mm, rozchod predných kolies sa rozšíril o 51 mm na 1535 mm, rozchod zadných dokonca až o 72 mm na 1569 mm. Na zadných sedadlách pribudlo v pozdĺžnom smere 21 mm priestoru pre nohy pasažierov.

Usporiadanie pohonného reťazca s vpredu pozdĺžne uloženými radovými motormi a pohonom zadných kolies je v nižšej strednej triede ešte stále unikátom. Vďaka nemu má BMW radu 1 lepšiu ovládateľnosť a koncepcia sa odráža tiež v dizajne vozidla, s typickými proporciami BMW: dlhá kapota, dlhý rázvor náprav, kabína posunutá dozadu. Prednej časti vozidla dominujú veľké „obličky“ dvojitej mreže chladiča, odvážne tvarované svetlá a trojdielny vstupný vzduchový otvor. Obličky sú naklonené dopredu, ich okolie zachytáva svetlo a vytvára silný trojrozmerný efekt. Štyri línie na kapote sa zbiehajú k obličkám v dynamickom tvare písmena V. Typické dvojité okrúhle predné svetlá sú doplnené o pásy v hornej časti. Novinkou pre BMW sú aj bočné smerovky zasadené do spätných zrkadiel.


Z boku sú proporcie nového BMW radu 1 ešte zjavnejšie. Mierne klesajúca línia strechy, športovo zauhlené zadné okno a ploché bočné okná. Známy Hofmeister kink – teda protibežný oblúk na prednej hrane zadného stĺpika, zasahuje hlboko do stĺpika, čím sa rozširuje otvor zadných dverí a uľahčuje nastupovanie dozadu. Bočnému povrchu dominujú tri línie. Hlavná, typická pre BMW, sa začína v oblasti predných blatníkov a cez kľučky pokračuje až k zadným svetlám. Mimoriadnu vizuálnu dynamiku vytvára kombinácia charakterovej línie v spodnej časti dverí, ktorá prudko stúpa pred zadným kolesom a línie prahov, rovnobežnej s povrchom cesty.Pri pohľade zozadu upútajú mohutne krojené lemy zadných blatníkov. Široké a mierne konkávne dvere do batožinového priestoru sa otvárajú stlačením hornej časti loga BMW v ich strede. Zadné svetlá sú umiestnené čo najďalej od seba pre posilnenie horizontálneho dojmu. Pre BMW typický tvar písmena L v zadných svetlách vytvárajú línie LED diód.

O zadnej časti platí to isté čo o prednej. Nepochybne jednička od BMW, to je jasné na pohľad. Rozkrok širší o 72 mm je až zarážajúci.

Aj keď to z obrázkov asi nevidno, nová jednotka je o riadny kus viac auta. Nárastu dĺžky (+ 85 mm) a šírky (+ 17 mm). Rozchod zadnej náprav je väčší až o 72 mm, prednej o 51 mm. Väčší je aj rázvor náprav (+ 20 mm), no výška 1421 mm ostala nezmenená.

Interiér

Špičková kvalita, dynamické línie, kokpit orientovaný na vodiča. V interiéri dáva novému BMW radu 1 svieži a mladistvý vzhľad kombinácia typických dizajnových prvkov BMW so zameraním na priestrannosť a radosť z jazdy. Prémiovému charakteru modelu zodpovedajú vysoko kvalitné a precízne spracované materiály, formované do dynamických, dopredu sa nakláňajúcich línií a povrchov. Pre BMW charakteristické je mierne natočenie prístrojov a indikátorov na strednej časti palubnej dosky smerom k vodičovi a ergonomické kontúry stredovej konzoly, navrhnuté s dôrazom na maximálnu prehľadnosť. Interiérové povrchy sú vrstvené, čo je ďalšia inovácia, ktorá udeľuje novému BMW radu 1 jeho organický vzhľad.

V kombinácii s doplnkovým navigačným systémom a rádiom BMW Professional využíva BMW radu 1 ovládací systém iDrive. Ten v tomto prípade pozostáva z ovládača na stredovej konzole, obľúbených tlačidiel a voľne stojaceho displeja s uhlopriečkou 6,5 alebo 8,8 palca (16,5 alebo 22,4 cm). Nové BMW radu 1 ponúka tiež podstatne viac odkladacích priestorov s veľkými priehradkami vo dverách, dvoma držiakmi na nápoje v stredovej konzole, objemnou schránkou pred spolujazdcom a priestorom v prednej lakťovej opierke. Do dolnej časti dverí sa zmestia fľaše s objemom až 1 liter. Doplnkový úložný balík prináša aj veľké priehradky v zadných dverách a siete na zadnej časti predných operadiel. Batožinový priestor narástol oproti predchodcovi z 330 na 360 litrov. Jeho maximálny objem 1200 litrov a rovná ložná plocha sa sprístupnia po sklopení zadných sedadiel, štandardne delených v pomere 60/40. V kombinácii s doplnkovým otvorom na prestrčenie dlhých kusov batožiny do kabíny je zadné sedadlo delené v pomere 40/20/40.

Aktuálna generácia zďaleka nemala zlý interiér, ale to čo prinesie novinka je prosto pecka. Hlavne čo do zladenia materiálov, tvarov a farieb.

Nová generácia motorov

Vďaka technológiám BMW TwinPower Turbo má nové malé BMW nadpriemernú dynamiku. Na úvod bude v ponuke s dvoma úplne novými benzínovými a troma radikálne prepracovanými naftovými štvorvalcami. Debut v modeloch 116i a 118i absolvuje nový 1,6-litrový benzínový štvorvalec s technológiou BMW TwinPower Turbo, ktorá zahŕňa turbodúchadlo typu twin-scroll, priame vstrekovanie paliva High Precision Injection, variabilný zdvih nasávacích ventilov VALVETRONIC a variabilné časovanie nasávacích aj výfukových ventilov Double-VANOS.


Nové motory vychádzajú z viacnásobne oceneného radového šesťvalca 35i s výkonom 225 kW/306 k. Presne ako tento agregát, aj nové motory sú súčasťou stratégie BMW EfficientDynamics. Ide tu o prvú aplikáciu technológie BMW TwinPower Turbo vo 4-valcových motoroch. Tá okrem iného ťaží z bohatých skúseností a tradície, ktorú otvoril v roku 1973 model BMW 2002 turbo. Jeho prepĺňaný štvorvalec s výkonom 125 kW/170 k znamenal vôbec prvý európsky automobil, ktorého motor bol prepĺňaný turbodúchadlom.

Nové malé BMW bude opäť patriť medzi špičku v oblasti dynamiky a úspory. Presne podľa hesla, radosť z jazdy.

BMW 116i TwinPower Turbo

Nové BMW 116i prináša v porovnaní so svojím predchodcom podstatný nárast dynamiky. Dosahuje maximálny výkon 100 kW/136 k a najvyšší krútiaci moment 220 Nm. Maximálna rýchlosť je 210 km/h, akcelerácia z 0 na 100 km/h trvá 8,5 sekundy. Spotreba benzínu v kombinovanom cykle je od 5,5 do 5,7 l/100 km.


BMW 118i TwinPower Turbo


Prepĺňanie nového BMW radu 1 využíva princíp twin-scroll. To znamená dva oddelené kanály nielen vo výfukovom potrubí, ale aj v samotnom turbodúchadle. Vďaka tomu sa zdvojnásobili tlakové impulzy, roztáčajúce turbodúchadlo, čo prinieslo okamžité reakcie motora na akýkoľvek dotyk pedálu akcelerátora. Štvorvalcový motor v 118i má celohliníkovú kľukovú skriňu. Dosahuje max. výkon 125 kW/170 k a najvyšší krútiaci moment 250 Nm. Jeho výnimočné reakcie umožnia vozidlu akcelerovať na 100 km/h z pokoja za 7,4 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 225 km/h. Zlepšená efektivita prináša spotrebu paliva v kombinovanej prevádzke (testovací cyklus EU) od 5,8 do 5,9 litra na 100 km.


Vznetový štvorvalec s TwinPower Turbo

Turbodiesel so štyrmi valcami a objemom 2,0 litra prešiel množstvom modifikácií. Patria k nim použitie celohliníkovej kľukovej skrine, znížené trenie, termodynamicky optimalizované turbodúchadlá s variabilnou geometriou, nová generácia priameho vstrekovania common-rail a elektromagnetické vstrekovače. Tieto modifikácie sú ďalším krokom v úspešnej kariére naftových štvorvalcov BMW, ktoré modelu BMW 118d predošlej generácie vyniesli titul „Zelené auto roka na
svete.“