V rámci nedávno zverejnenej novej stratégie jednotlivých značiek koncernu Volkswagen pripadla materskej značke jednoznačná úloha priekopníka elektrifikácie. Neznamená to, že ostatné koncernové značky prídu o elektrické autá v ponuke, ale Volkswagen bude v elektromobiloch najďalej a jeho elektrické modelové portfólio najkomplexnejšie. Dôkazom má byť aj rodina elektrických modelov s označením ID. Po kompakte ID.3 sa tak čoskoro ukáže aj sériová podoba elektrického SUV ID.4.

VW ID.4 sa už preháňajú v reálnej premávke. Ich výkonové parametre zatiaľ ostávajú tajomstvom.

Už reálne jazdí

Elektrické SUV s logom Volkswagenu pritom nie je žiadnou vzdialenou hudbou budúcnosti. Naopak, jeho zamaskované prototypy sa už nejaký čas preháňajú v premávke a ich vývoj je údajne takmer vo finálnej fáze. Čo-to už naznačil aj dobre kamuflovaný exemplár priamo vo Frankfurte nad Mohanom. O technike automobilka zatiaľ mlčí, otázne preto ostáva aj to, či ID.4 použije rovnaký setup aj hardvér ako pripravovaná elektrická Škoda s pracovným názvom Vision iV a elektromotormi naladenými na 225 kW (306 k).

Lepší než Tesla

Volkswagen sa netají ani ambíciou byť najväčším svetovým producentom elektrických áut. Kým Tesla hovorí o ročnej výrobe svojich áut na úrovni pol milióna kusov, koncern VW sľubuje od roku 2022 výrobu až jedného milióna elektromobilov. K tomuto cieľu mu má pomôcť širšie výrobné portfólio modelov aj nové továrne. Spolieha sa najmä na podniky v Číne, ktoré by mali byť na konci roka 2022 schopné vyrobiť každý rok až 600 000 elektrických áut. V nemeckom Zwickau bude vynikať ďalších 330 000 kusov, pričom štartovacia cena elektrických Volkswagenov by mala v spomínanom období roka 2022 klesnúť na 20 000 eur.