Volvo XC40 by sa malo, podľa všetkého, pohybovať v teritóriu Audi Q3, alebo Mercedesu-Benz GLA. Nebude to však tak skoro. Novinka v podobe malého SUV by totiž nemala prísť na trh skôr, ako automobilka obnoví svoju aktuálnu ponuku.

Volvo iba nedávno modernizovalo V40 Cross Country a jeho vedenie už hovorí aj regulérnom SUV tejto veľkosti.

Nové SUV však, podľa vedenia automobilky nebude stáť na platforme SPA. Tú Volvo po prvý krát použilo v novej XC90 a plánuje na nej postaviť takmer celé portfólio. Malé SUV, ktoré pravdepodobne dostane označenie XC40, by ale malo využívať úplne novú platformu. Tá ponesie názov Compact Modular Architecture (CMA) a Volvo ju vyvinie s čínskou automobilkou Geely, ktorá Volvo vlastní. Nová XC40 by sa mala, podľa všetkého, pohybovať v teritóriu Audi Q3, alebo Mercedesu-Benz GLA. Nebude to však tak skoro. Novinka v podobe malého SUV by totiž nemala prísť na trh skôr, ako automobilka obnoví svoju aktuálnu ponuku. Po XC90 by malo nasledovať S90, ktoré nahradí súčasnú S80. O štyri roky by tak aktuálna horúca novinka, Volvo XC90, malo byť najstarším typom v ponuke švédskej automobilky. Po tom by na rad mohli prísť kupé a kabriolet, alebo kompaktné SUV XC40. Do tej doby bude musieť záujemcom o kompaktné Volvo s terénnymi schopnosťami stačiť nedávno modernizované Volvo V40 Cross Country. Plán automobilky, je každopádne do roku 2020 zjednodušiť označovanie a svojich typov a zaviesť tri základné typové rady 40,60 a 90. Každý z nich by obsahoval sedan označený S, kombi bude mať v názve V a SUV s charakteristickým menom XC. My len dúfame, že sa do ponuky Volva skutočne dostane aj športovo strihnuté kupé, či kabriolet s označením C.  

Zdroj: autocar