Na vývoji motora spolupracovalo Volvo s firmami ako AVL, Denso a Polestar Racing.

Škandinávska značka odhalila nový koncept motora s trojitým preplňovaním. Ide o dvojlitrový štvorvalec z rodiny agregátov Drive-E. Pohonná jednotka disponuje výkonom 450 koní, čo dáva v prepočte brutálny litrový výkon 225 koní na liter. Dvojlitrový štvorvalec dostal okrem mechanických turbodúchadiel aj elektrický turbo-kompresor. Systém prepĺňania je doplnený o palivové čerpadlo s nezvykle vysokým tlakom 250 barov. Elektrický turbo-kompresor nezásobuje stlačeným vzduchom priamo agregát ale roztáča dvojicu turbodúchadiel v nízkych otáčkach. Tento systém eliminuje oneskorenie nástupu výkonu po stlačení pedálu, teda jednu z najväčších nevýhod akými disponuje turbomotor oproti atmosférickej jednotke.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Nový agregát pridáva ďalšie výhody v podobe nízkej váhy a kompaktným rozmerom, ktoré umožňujú zníženie ťažiska a lepšie rozloženie hmotnosti medzi nápravami. Pohonná jednotka môže svoj výkon posielať na predné alebo na všetky štyri kolesá. Zmenšenie a odľahčenie motora prináša možnosť zástavby elektromotora do uvoľneného priestoru. Volvo novým konceptom motora ukazuje, že downsizing môže priniesť aj výhody. Nás by však zaujímala spoľahlivosť tohto agregátu, pretože litrový výkon 225 koní je omnoho viac, než ponúka akákoľvek konkurencia. Už pri prepĺňanom dvojlitri AMG od Mercedesu zízame na motor, ktorý sériovo a spoľahlivo ponúka 360 k. Tu však musíme dodať, že ide iba o koncept a pripravovaný sériový motor asi dostane menší výkon.


Zdroj: autocar.co.uk, autoforum.cz