Elektromobilita je na prahu najväčšieho rozmachu. Volkswagen chce určovať jej smer. Novým ľudovým vozidlom I.D. BUZZ, ktoré predstavili na North American International Auto Show v Detroite, urobili krok vpred. Koncept elektrického MPV budúcnosti nemá ostať pre bežného človeka nedosiahnuteľným snom. Má sa stať symbolom  dostupnej elektromobility pre všetkých.

Dr. Herbert Diess z VW popisuje ďalšie ciele nasledovne:


"I.D. BUZZ je iba začiatok pripravovaného útoku na prepravu elektrickým pohonom. Do roku 2025 chceme predávať milión elektromobilov ročne. V roku 2020 by sme mali poznať celú I.D. rodinu – generáciu plne elektrických áut, ktoré budú pre milióny zákazníkov, nielen pár milionárov."

Nový slogan automobilky znie: „Robíme budúcnosť skutočnosťou.“ I.D. BUZZ je jedným z prvých krokov. 

Koncept I.D. BUZZ demonštruje možnosti elektromobility budúcnosti. Elektromotory poháňajú všetky kolesá a vozidlo bude mať možnosť zvoliť plne autonómny režim jazdy. Samozrejmosťou budú najmodernejšie systémy na palube. I.D. BUZZ stojí na novej platforme Modular Electric Drive Kit, ktorá ponúka pohodlie a veľa priestoru – ideál na dlhé cesty. Na jedno nabitie má prejsť 600 kilometrov (podľa NEDC). Príkon nabíjacieho systému 150 kW stihne nabiť 80% batérie za pol hodinu. Na rozdiel od menšieho brata predstaveného pred pár mesiacmi v Paríži, je v prípade modelu BUZZ možnosť otočiť predné sedačky o 180 stupňov. Vodič a spolujazdec sa tak môžu pohodlne venovať cestujúcim vzadu, napríklad deťom.

Elektromobil by mal vynikať pohodlím, priestorom a jeho variabilitou...

Vodič nemá k dispozícii klasické gombíky na prístrojovom panely. Všetky funkcie nahradí veľký touchpad. Informácie z „budíkov“ bude v 3D formáte premietať do zorného poľa vodiča head-up displej. Hlavné ovládacie prvky auta zostávajú na volante. Koncept s rozmermi 4942 mm, 1976 mm a 1963 mm poskytuje na pomery elektromobilov bezkonkurenčný priestor. Nachádza sa v ňom až 8 sedadiel.

A čo jazda? Veľmi dlhý rázvor (3300 mm) a v podlahe uložené batérie zaručujú nízko položené ťažisko a s tým spojené dobré rozloženie hmotnosti. To určite nebude jazdným vlastnostiam MPVčka na škodu. Podvozok má navyše elektronicky riadené tlmiče. Pohon 4x4, výkon 275 kW a teoreticky nulové emisie? Jedine v elektromobile. Taký výkon zaručuje výbornú dynamiku. Maximálka konceptu je síce obmedzená na 160 km/h, avšak auto ju dosiahne veľmi rýchlo. Veď stovku dá za 5 sekúnd.

Video: The Fast Lane Car