Možno si pamätáte na hybrid VW XL1, ktorého jedinou výhodou bola nízka spotreba. Koncept mal turbodieselový motor doplnený elektromotorom. Jeho dizajnová krása musela ustúpiť aerodynamike a preto vyzerá tak... čudne. Vo VW sa rozhodli, že s konceptom ešte neskočili. Konštruktéri vyhodili hybridné pohonné ústrojenstvo a požičali si motor 2,0 TSI z Golfu GTI. Výsledok môže byť celkom zaujímavý.

XR1 vyzerá trochu lepšie ako jej predchodca. Dokonca aj jazdné výkonu sú zaujímavejšie. Dostane sa však do výroby?

Nový koncept má výkon 162 kW (220 k) spolu s krútiacim momentom 350 Nm. XR1 zrýchli na 100 km/h za 4,6 sekundy a maximálne dosiahne rýchlosť 305 km/h. Spotreba je však absolútne šokujúca. Ostala rovnaká, ako v prípade hybridnej XL1. To znamená, že koncept údajne dokáže jazdiť s priemernou spotrebou 4 l/100 km. Tomu jednoducho neverím. XR1 možno dokáže túto spotrebu dosiahnuť v laboratórnych podmienkach. V reálnom svete by toto číslo bolo dosiahnuteľné len veľmi ťažko.

Motor z Golfu GTI a dobrá aerodynamika sľubujú naozaj nižšiu spotrebu, no 4 l/100 km je podľa mňa trochu prehnaný údaj. Prijali by ste napriek tomu XR1 vo svojej garáži?

Takto vyzerá pôvodný hybrid XL1.

XR1 bude v porovnaní s hybridným konceptom o niečo širšia a dlhšia. Pred zadnú nápravu sa musel zmestiť dvojlitrový motor spolu s dvojspojkovou prevodovkou. Nový koncept bude o 100 kg ľahší, pretože nepotrebuje voziť elektromotor, akumulátory a ťažký naftový dvojliter. To znamená, že XR1 bude vážiť okolo 700 kg.

 

Stále však hrozí, že VW pošle túto majú príšeru aj do sériovej výroby. Kvôli cene však príde o zakrytovanie zadných 17 palcových kolies, ktoré nebudú vyrobené z magnéria, ale z obyčajného hliníku. Koncept nedostane ani karbón- keramické brzdy. XR1 si však zachová svoje výklopné dvere a kamery namiesto spätných zrkadiel. Ak by teda koncept išiel naozaj do sériovej výroby, jeho cenovka by sa pohybovala okolo 46 000 €.

 

Zdroj: carmagazine.co.uk

Prečítajte si aj:  Volvo už nepotrebuje čiary, aby dokázalo rozoznať koniec cesty