O koncepte Audi Prologue sme písali už v novembri. Audi predstavilo na veľkom kupé svoj budúci dizajnový smer. Na pomery konzervatívneho dizajnu, ktorý je pre Audi typický je to senzácia. Otázkou je, či sa nový dizajn objaví aj na ďalších typoch značky, a hlavne kedy.

Audi predstavilo Prologue prvý krát na autosalóne v Los Angeles. Teraz ho opäť prináša do Severnej Ameriky (Las Vegas), na veľtrh spotrebnej elektroniky CES. Koncept však prináša zmeny. Prvou je zmena farby. Striebornú vystriedal šedo tmavý lak. Ďalej si môžeme všimnúť 5-lúčové disky kolies.

 

Ďalšie zmeny sa nachádzajú pod kapotou. Nad prednou nápravou naďalej leží prepĺňaný 4,0 litrový osemvalec s výkonom 605 koní a 750 Nm. K spaľovaciemu motoru po novom pridali elektromotor a batérie s kapacitou 2,6 kWh. Kombinovaný výkon tak dosiahol 677 koní a 950 Nm. S týmito parametrami dá veľké kupé stovku za 3,5 sekundy. 

Nádejná A9 dostala pre CES hybridný pohon s kombinovaným výkonom 677 koní a 950 Nm.

Autopilot získava informácie o okolí pomocou laserových skenerov, videokamerami a radarmi. Všetky informácie posiela do riadiaceho systému, ktorý na základe dát riadi vozidlo.

Audi však neprišlo na veľtrh spotrebnej elektroniky kvôli hybridnému systému. Prologue skrýva v útrobách oveľa zaujímavejšiu techniku. Tou je autonómne riadenie, alebo skrátene autopilot. Audi tento systém prezentovalo už na modeli RS7, ktoré obkrúžilo nemecký Hockenheim bez vodiča. Autopilot získava informácie o okolí pomocou laserových skenerov, videokamerami a radarmi. Všetky informácie posiela do riadiaceho systému, ktorý na základe dát riadi vozidlo. Podľa Audi by sme už čoskoro mali vidieť túto technológiu v sériových autách. Prvýkrát sa ukáže v novom type Audi A8. Spočiatku však nemáme očakávať plného autopilota, ale len funkcie typu „zaparkuj auto“ a „udržuj jazdný pruh“. To sú dnes už známe technológie, ktoré už niektoré autá ponúkajú.

Interiér konceptu sa nesie v minimalistickom štýle.

Autopilot v Prologue dokáže údajne jazdiť maximálne len 60 km/h. Na prvý pohľad nízke číslo však postačuje v mestskej premávke. Na druhú stranu „pravé autonómne vozidlo“ asi neuvidíme na cestách tak skoro. Limity nie sú ani tak v technológii, ale v legislatíve.

 

Zdroj: carscoopsautoforum