Za niektoré autá sa rozhodne oplatí priplatiť. Nie, nehovoríme o aute ako Octavia 1,9 tdi vs 1,6i, ale o aute, ktoré má históriu, auru a je jediné svojho druhu. Presne ako práve včera vydražený Mercedes-Benz W196, na ktorom jazdila samotná legenda F1 Juan Manuel Fangio. Ba čo viac, toto konkrétne auto, ktoré za posledných pár desiatok rokov sotva videlo svetlo sveta, sa predalo neznámemu zberateľovi za rekordných 22,7 milióna EUR! To je 22 Veyronov alebo napríklad 1621 najlacnejších Octavií tretej generácie. Ide o doteraz najvyššiu sumu, aká bola zaplatená vo verejnej aukcií. V každom prípade, šťastný nový majiteľ získal auto, ktoré je nerozlučne zrastené s automobilovou históriou a tvorí jej pevnú súčasť - tento konkrétny kúsok so sériovým číslom ‘00006/54’ totiž pretekal v sezóne 1954 a 1955 na tratiach F1 a dokonca v roku 1954 vyhral aj dve za sebou idúce Veľké ceny - Nemecka a Švajčiarska. Je to teda jeden z monopostov, ktorý priviedol Juan Manuel Fangia k zisku jeho druhého titulu majstra sveta (celkovoich mal 5). Neskôr na ňom jazdili Hans Herrmann a Karl Kling, až kým nebolo v decembri 1955 vyradené z prevádzky.

Plán Mercedes-Benz W196, na ktorom jazdil Juan Manuel Fangio

Tento Mercedes-Benz W196 je teda nie len najdrahším vydraženým autom na verejnej aukcií histórie (predchádzajúci rekord držalo Ferrari 250 Testa Rossa z roku 1957, ktoré sa predalo za približne polovicu) ale zároveň najdrahšie predaný monopost F1 či najdrahšie vydražený Mercedes. Juan Manuel Fangio by mal, možno, radosť...

 

Najdrahšie predaným autom histórie (predalo sa priamo, bez aukcie) tak ostáva Ferrari 250 GTO z roku 1962 (pretekal na ňom Stirling Moss), ktoré sa zmenilo v máji minulého roka majiteľa za neskutočných 35 000 000 USD, čo je na naše peniaze približne 27 000 000 EUR. Taký menší futbalový štadión na Tehelnom poli...