Koncom minulého roka sme vám priniesli správu o náleze zabudnutej zbierky áut, na  statku, na západe Francúzska. Približne stovku vozidiel objavili Matthieu Lamoure a Pierre Novikoff z oddelenia automobilov, aukčného domu Artcurial. Zbierku kedysi zhromaždil podnikateľ a technický nadšenec, Roger Baillon. Pôvodne bola o mnoho rozsiahlejšia, no po tom, čo sa dostala Baillonova firma do problémov musel veľkú časť predať.

 

 

Podrobnejšie informácie o vzniku zbierky, plánoch pána Baillona i objavení sme vám priniesli v článku: Záhady zabudnutej francúzskej zbierky autoskvostov. Koncom minulého týždňa aukčný dom vydražil 59 z nich. Podrobnú galériu áut z Baillonovej zbierky, ktoré boli v predaja schopnom stave sme vám už priniesli. Ako teda samotná dražba dopadla?

Verejná výstava zbierky Rogera Baillona prilákala, ešte pred dražbou, takmer 15 000 návštevníkov za deň. Aukčný dom vydražil všetkých 59 áut, ponúknutých na predaj. Ich celková cena sa vyšplhala na 21,15 milióna €, pričom najdrahší kúsok, Delonovo Ferrari 250 GT SWB California Spider, stálo nového majiteľa 16,3 milióna €.

Verejnú výstavu zbierky Rogera Baillona, pred dražbou navštívilo takmer 15 000 návštevníkov za deň. Aspoň čiastočne sa tak naplnil pôvodný zámer. Podnikateľ totiž autá zbieral s úmyslom založiť múzeum. Obrovský záujem, ktorý vyvolal celý príbeh, okolo zbierky sa nakoniec prejavil aj na samotnej aukcii. Všetkých 59 áut si našlo nových majiteľov. Podľa aukčného domu všetky prekonali odhadované ceny. Niektoré až 10-násobne. Dva najvzácnejšie kusy dokonca prekonali svetový rekord v cene, ktorú bol kedy, kto ochotný, za daný model zaplatiť. Zbierku vydražili za 21,15 milióna €. Najdrahšie bolo samozrejme Ferrari 250 GT SWB California Spider. S konečnou cenou 16,3 milióna € utvorilo nový rekord pre tento model. Navyše prekročilo vrchnú hranicu odhadovanej ceny 9,5 až 12 miliónov € o viac ako tretinu. Druhým rekordérom bolo podľa očakávania Maserati A6G 2000 Gran Sport Berlinetta Frua z roku 1956. Americký zberateľ zaň zaplatil rovné 2 milióny €. Touto sumou prakticky zdvojnásobil odhadovanú cenu 800 tisíc až 1,2 milióna €. Tretím najdrahším autom Baillonovej zbierky sa stal Talbot-Lago T26 Grand Sport SWB z karosárne Saoutchik z roku 1949. Zberateľ z Európy ho vydražil za 1,7 milióna €. Odhad bol 400 až 600 tisíc €. Najhodnotnejšiu štvoricu uzatvára Talbot-Lago T26 Record Cabriolet znova z karosárne Saoutchik z roku 1948. Americký zberateľ ho dostal za 745 tisíc €. Tento kúsok tým takmer 5-násobne prekonal očakávania, ktoré mali hodnotu 120 až 150 tisíc €. Príbeh zabudnutej zbierky sa predajom, všetkých 59 áut, na teraz končí. Na záver vám ešte ponúkame galériu štyroch najcennejších kúskov.

Delonovo Ferrari 250 GT SWB California Spider z roku 1961 prekonalo odhady o viac ako tretinu. Zberateľ ho vydražil za 16,3 milióna €.

Maserati A6G 2000 Gran Sport Berlinetta Frua z roku 1956 získal americký zberateľ za 2 milióny €.

Talbot-Lago T26 Grand Sport SWB z karosárne Saoutchik z roku 1949 vydražil, európsky zberateľ, za 1,7 milióna €.

Talbot-Lago T26 Record Cabriolet z karosárne Saoutchik z roku 1948 kúpil, americký zberateľ, za 745 000 €.