17.01.2016

BMW začne od marca predávať kombinované hliníkovo-karbónové disky

Už pred dvoma rokmi BMW ohlásilo, že je tesne pred spustením výroby karbónových diskov. Spustenie ich predaja mali naplánované práve na tento rok, čiže 2016. Hoci bavorská automobilka už nebude prvá, ktorá obuje karbónové disky na sériové auto, je rozhodne jedným z výrazných inovátorov. BMW už totiž predbehol Ford s Mustangom GT350R, ktorý vychádza z továrne na diskoch z uhlíkových vlákien od firmy Carbon Revolution. Ešte pred Mustangom montoval na svoje autá disky z karbónového kompozitu aj Koenigsegg na typ Agera R. No v tomto prípade sa iba ťažko dá hovoriť o sériovej výrobe, hoci sú disky Koenigseggu z vlastnej dielne naozaj krásne spracované a precízne vyrobené. Napriek tomu však aj BMW čaká jedno prvenstvo. Bude totiž prvým výrobcom, ktorý ponúkne pre sériové auto kombinovaný disk, ktorého stred je vyrobený z hliníka a ráfik z kompozitu z uhlíkových vlákien.

BMW bude prvým výrobcom, ktorý ponúkne pre sériové auto kombinovaný disk, ktorého stred je vyrobený z hliníka a ráfik z kompozitu z uhlíkových vlákien. Úspora hmotnosti celej sady oproti sade veľmi ľahkých kovaných hliníkových diskov je 7 kg.

Kombinovaný disk s hliníkovým stredom a ráfikom z kompozitu z uhlíkových vlákien bude od marca k dispozícii pre BMW M4 GTS

Výhody a stručnú históriu diskov z uhlíkových vlákien sme opísali už keď koncern VW ohlásil, že tiež pracuje na technológii ich výroby. Vráťme sa však ku kombinovaným Al/CFRP (hliník / Carbon Fibre Reinforced Plastic - kompozit z uhlíkových vlákien) diskom od BMW. Budú k dispozícii od marca tohto roku pre majiteľov BMW M4 GTS.  Budú mať samozrejme rovnaké rozmery ako pôvodné hliníkové kované disky vzoru 666M. To znamená 9,5 J x 19 vpredu a 10,5 J x 20 vzadu. BMW ich obuje aj do rovnakých pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 v rozmeroch 265/35 ZR19 vpredu a 285/30 ZR20 vzadu. A koľko že to vlastne vážia? Nuž, to je informácia, ktorú si BMW zatiaľ nechalo pre seba. Vieme iba to, že celá sada je o 7 kg ľahšia ako sada spomínaných kovaných hliníkových diskov. Bohužiaľ hmotnosť disku dizajnu 666M BMW tiež ešte nezverejnilo, no môžeme predpokladať, že bude podobná ako hmotnosť kovaného disku známeho vzoru s dvojitými lúčmi 437M. Ten váži v rozmere 9J x 19 iba 10,4 kg. Iba pre porovnanie, bežný hliníkový disk vzoru 641M a rovnakého rozmeru váži 13,8 kg. Keď teda rozrátame úsporu hmotnosti 7 kg v prípade použitia kombinovaných diskov na štyri kolesá, je zrejmé, že úspora na jednom 19" disku môže byť približne 1,5 kg a na 20" disku to bude okolo 2 kg. Znamená to, že 19" kombinovaný disk rozmeru 9,5 J x 19 by mohol vážiť menej ako 9 kg. Iba pre porovnanie, disk z uhlíkových vlákien rozmeru 11 J x 19, ktorý na prednú nápravu Mustangu GT350R montuje Ford, váži 8,16 kg. Nuž, vyzerá to, že definitívne začína nová éra v oblasti ľahkých diskov.

Nový kombinovaný hliníkovo karbónový disk a pod ním zľava doprava hliníkový kovaný disk vzor 666M, hliníkový kovaný disk vzor 437M a hliníkový disk vzor 641M

Zdroj: m-power



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

18.01.16 09:45 | golA
Najposlednejsia vec na aute kupit takety disky,mozu vazit aj -0001kg.Cena takejto hovadiny.........

odpovedať

10.02.16 03:15 | CNN
Preco? Ak ma karbon niekde zmysel, tak prave tu. Na rotacnej ploche mozes tu usporu rovno zostvornasobit. Urcite uzitocnejsie nez karbonove krytky na zrkadla, ci interier, kde je to naozaj len a len na efekt.

odpovedať


Najnovšie komentáre