17.01.2016

Ďalším pekným Volvom bude typ S60

Katastrofické správy o tom, že Volvo pod vedením čínskeho majiteľa stratí na kvalite, sa nepotvrdili, skôr naopak. Zákazníci nový dizajn typov XC90, S90 a V90 milujú. Záujem o veľké SUV je taký enormný, že Švédi nestíhajú vyrábať. Volvo však neplánuje len veľké modely. Na trh má prísť nová generácia sedanu strednej triedy s obchodným názvom S60.

 

Vedenie spoločnosti naznačilo, že prídu dve verzie auta - s krátkym a  s dlhým rázvorom.

Nové Volvo S60 ponesie dizajnový štýl, ktorý naznačil koncept Estate

Uvedenie nového typu má prísť v rokoch 2017 až 2018. Isté je, že aj pripravovaný sedan ponesie súčasný úspešný dizajn. Vedenie spoločnosti naznačilo, že prídu dve verzie auta - s krátkym a s dlhým rázvorom. Druhý menovaný bude určený najmä pre ázijské trhy, kde je dopyt po autách s veľkým priestorom vzadu. Rovnakú verziu budú mať pravdepodobne aj zákazníci v Severnej Amerike, v Európe ju nečakajme. 


Sedan strednej triedy príde určite s bohatou bezpečnostnou výbavou z typov XC90 a S90. Pod kapotou budú hrať hlavnú rolu štvorvalce. Očakávať môžeme aj pomoc elektromotorov, ale i trojvalce. Očakávaná je aj vysoko výkonná verzia Polestar, ktorá by mala ťažiť najmä z podpory elektromotorov. S príchodom sedanu S60 je logický aj príchod verzie kombi V60 a crossoveru XC60.


Zdroj: motortrend

 



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

17.01.16 15:03 | Clippy

267

89

Tie prvé dve vety nedávajú veľmi zmysel či? To, že Volvo nestratilo na kvalite má byť dokázané argumentom, že zákazníci nový dizajn Volva milujú? Práveže by som povedal, že Volvo stratilo na kvalite ale zároveň boduje dizajnom (taká švédska Alfa Romeo :)

Na nejaké závery ohľadne kvality je ešte skoro, keďže väčšina majiteľov na svoju XC90 ešte len čaká. Ale s tými XC90, ktoré už boli doručené to zatiaľ na terno nevyzerá. Stačí presnoriť pár fór ako swedespeed alebo volvoforums a problémov je požehnane :) od pravidelných a častých pádov celého entertainment systému za jazdy (neviete nič ovládať, displej aj budíky s meračmi zhasnú, auto je však 100% funkčné, len neviete akú máte rýchlosť), cez problémy s prevodovkou, podvozkom, nefunkčné kamery, pravidelné chybové hlásenia pre airbagy a predné svetlá, zatekajúce strechy atď. Väčšina chýb je softwarových a celý systém bol zjavne málo testovaný a príliš urýchlený. Ale zatekajúce strechy a zlyhania prevodoviek už nie sú sranda. Priemerná doba strávená v servise pre XC90 pri softwarových chybách je v Anglicku 13-15 dní, čo mi príde absurdné, zjavne nestačí jednoduchý reset systému. Hlavne keď sa jedná o auto, ktoré má majiteľ len 2 mesiace. To, že nové generácie áut majú problémy všetci vedia, ale toto je asi už príliš :)
Jazdím na: Audi RS4 B8 Avant Nogaro

odpovedať

8 | 0

17.01.16 15:25 | VladoV

88

89

Clippy, dik za info. Asi to tak trochu aj bude. Kedysi volva vzhladom neohurovali (divne krabice :), ale vydrzali hooodne. A dnes sa silou mocou chcu stat dalsim cacanym brak-makerom na trhu :D
Ale dufam, ze sa mylim a v kratkom case to "vychytaju".
Jazdím na: Lada 4x4M

odpovedať

3 | 0

17.01.16 15:38 | painkiller

89

78

Pekne si to opísal. Automobilky už nevyrábajú autá na jazdenie, ale na zábavu, ako hernú konzolu na kolesách, čoho dôkazom je ich elektronická výbava, ktorú vlastne k jazde nikto nepotrebuje. Odpútava pozornosť, samozrejme je zdrojom porúch a benefitom sú len pre automobilky, ktoré si za tieto nepotrebné veci dajú dobre zaplatiť. Mám jedného dobrého kamaráta, ktorý si kúpil nový Tuareg a keď som sa ho opýtal na funkciu jedného z mnohých tlačidiel, tak mi odpovedal že nevie, že má auto ešte len 3 mesiace. Podľa mňa ho nikdy v živote ani nepoužije.
Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

6 | 1

18.01.16 00:37 | JurajM
Zdravim,zaujal ma Vas vyrok o tom Touaregu. Zaujimalo by ma, ktore tlacidlo sa jedna, kedze ich Touareg nema az tak vela. Dakujem JM

odpovedať

18.01.16 13:57 | painkiller

89

78

No, na moje gusto je ich tam dosť. Konkrétne sa jedná o Tuareg V10 TDi s príplatkovou výbavou.
Konkrétne ide o tlačítko obmedzovača rýchlosti nachádzajúce sa na stredovom paneli, ktoré zároveň ovláda zámok perovania pri zdvíhaní auta na zdviháku. V príplatkovej výbave je tlačítko priehľadné a jeho druhá časť ovláda elektrické odpojovanie skrutných stabilizátorov oboch náprav.

Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

0 | 0

18.01.16 08:23 | This Guy

169

64

co sa toho XC90 tyka, myslim ze toto boli prve auta ktore vlastne vyrobili v cine pre EU trh
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

0 | 1

18.01.16 09:09 | Clippy

267

89

Mne sa zda, ze XC90 je stale vyrabane vo Svedsku. Este sa tym aj hrdia. Je to stale svedske auto, akurat za cinske peniaze. V kazdom pripade uponahlane, cinania asi tlacili na termin.
Jazdím na: Audi RS4 B8 Avant Nogaro

odpovedať

2 | 1

17.01.16 20:50 | Sirius
Vari už bolo nejaké Volvo pekné?

odpovedať

18.01.16 09:38 | neviem meno
XC70? XC60?...

odpovedať


Najnovšie komentáre