Dieselgate - najväčšia automobilová aféra za 4 mesiace zakývala autopriemyslom v celom vyspelom svete. Koncernom VW Group doslova zatriasla. Zmeny a dôsledky prináša postupne a ani dnes nie je možné povedať, čoho všetkého sa bude týkať. Top manažéri VW sa viackrát vyjadrili, že budúce správanie značky a vlastne celého koncernu zásadne ovplyvní. Poškodenie mena a strata dôvery zákazníkov sú jednoznačné, no ťažko kvantifikovateľné. Je jasné, že dieselgate napáchala VW Group ohromné škody a je veľmi pravdepodobné, že z hľadiska predaja budú mať viac, či menej zlý dopad na novú generáciu kľúčového typu VW Golf 8. generácie. A ľudia vo VW si to veľmi dobre uvedomujú a konajú. Golf, s ktorým chcú o dva roky prísť, má byť viacerými riešeniami a technológiami neodolateľný. Nižšie v článku je niekoľko prvých informácií.

Jedným z dôsledkov dieselgate pre VW Group bude oveľa väčší dôraz na elektromobilitu. Vo fáze vývoja je viacero zelenších áut ako nový Phaeton a Microbus. Napríklad Phaeton má dostať platformu MEB vyvíjanú pre elektromobily Porsche a Audi. Na vrchu zoznamu priorít však stojí nový Golf. Aktuálna 7. generácia dostane tento rok modernizáciu. V ponuke má okrem malých a stredne veľkých prepĺňaných motorov na benzín a naftu už dnes eGolf, ktorý podľa výrobcu zvládne na nabitie prejsť viac než 180 km. Nová generácia má byť, samozrejme, v každom smere lepšia. Doslova v každom. Napriek tomu, že aj Golf 8 má stáť na modulárnej platforme MQB, ktorá bude mať v čase jeho uvedenia na trh už 8 rokov. Konštruktéri z VW však tvrdia, že je tak dobrá, že s ňou vo výrobe rátajú až do roku 2025!

Nový Golf má byť to, čo sa prakticky vždy spomína v súvislosti s každým novým autom - teda nielen efektívnejší, ekologickejší, ale aj bezpečnejší a v kontraste s týmto aj dynamickejší. To majú zabezpečiť ešte výkonnejšie motory ako sú tie súčasné. Napríklad, nová generácia modelu VW Golf GTi má mať z 2,0 l TSI 4-valca v základnej verzii cca 260 k. Súčasný špičkový model GTi ClubSport v predaji na vybraných trhoch má v overboost režime 290 k. Top verzia Golf R prinesie viac než 325 koní (videotest - VW Golf R má 300 k).

Karosérie hatchback a kombi sú samozrejmosťou, naopak 3-dverová verzia a Cabrio nie sú potvrdené...

Informácie, ktoré má podľa všetkého z prvej ruky renomovaný britský magazín uvádzajú, že Golf 8 bude voči sedmičke pre porovnateľné modely ľahší od 35 do 70 kg. A podobne ako nový Tiguan bude nižší a širší než predchodca. Aj vnútri má byť vďaka ešte efektívnejším riešeniam konštrukcie podvozka, hnacieho agregátu a iných viac miesta. Golf 8 má byť aj inovatívny, prinesie plne grafickú prístrojovú dosku (ako má Passat B8) a dokonca aj ovládanie niektorých funkcií gestami (ktoré sa len pred pár mesiacmi dostali do nového BMW radu 7 G11).


Čo sa dizajnu týka, znova sa natíska slovo evolúcia než revolúcia. Medzi konkurentami má byť totiž okamžite rozpoznateľný a skôr konzervatívny. Ale to je v poriadku, pretože v tejto forme vyhovuje drvivej väčšine. Do výbavy dostane aj inteligentné hlavné svetlá s technológiou LED, ktoré sa spolu s ostrejšou a menšou mriežkou postarajú o nový vzhľad. Vraj sa môžeme tešiť na ešte luxusnejší interiér s hodnotnejšími materiálmi ako brúsené kovové povrchy, lepšia koža a kvalitnejšie plasty.


Pod kapotu sa popri niektorých súčasných motoroch dostane nová generácia super-efektívnych nafťákov. Najmenším bude 1,5 litrový TDI 3-valec s výkonmi od 77 do 125 koní. Jedná sa o modulárne motory, to znamená, že s pridaním valca to bude dvojliter TDI. A spojením dvoch trojvalcov má vzniknúť budúca 3,0 V6 TDI pre väčšie typy ako Touareg, Phaeton a Multivan.
 

Golf 8 príde v roku 2018 najprv ako hatchback, samozrejme. Vzápätí ho má nasledovať kombi (možno prídu naraz ako v prípade Passatu B8) a fanúšikovia môžu s istotou očakávať verzie GTi, GTD a R. Dnes nie je isté, či Golfu vo Wolfsburgu zachovajú aj šmrncovnejšiu 3-dverovú karosériu a prakticky žiadne správy ohľadne verzie Cabrio. Ak by aj nový Golf hore bez prišiel, nebude to skôr než v roku 2020.

zdroj: autoexpress.co.uk