10.01.2016

Golf 8 má byť odpoveďou VW na dôsledky Dieselgate

Dieselgate - najväčšia automobilová aféra za 4 mesiace zakývala autopriemyslom v celom vyspelom svete. Koncernom VW Group doslova zatriasla. Zmeny a dôsledky prináša postupne a ani dnes nie je možné povedať, čoho všetkého sa bude týkať. Top manažéri VW sa viackrát vyjadrili, že budúce správanie značky a vlastne celého koncernu zásadne ovplyvní. Poškodenie mena a strata dôvery zákazníkov sú jednoznačné, no ťažko kvantifikovateľné. Je jasné, že dieselgate napáchala VW Group ohromné škody a je veľmi pravdepodobné, že z hľadiska predaja budú mať viac, či menej zlý dopad na novú generáciu kľúčového typu VW Golf 8. generácie. A ľudia vo VW si to veľmi dobre uvedomujú a konajú. Golf, s ktorým chcú o dva roky prísť, má byť viacerými riešeniami a technológiami neodolateľný. Nižšie v článku je niekoľko prvých informácií.

Jedným z dôsledkov dieselgate pre VW Group bude oveľa väčší dôraz na elektromobilitu. Vo fáze vývoja je viacero zelenších áut ako nový Phaeton a Microbus. Napríklad Phaeton má dostať platformu MEB vyvíjanú pre elektromobily Porsche a Audi. Na vrchu zoznamu priorít však stojí nový Golf. Aktuálna 7. generácia dostane tento rok modernizáciu. V ponuke má okrem malých a stredne veľkých prepĺňaných motorov na benzín a naftu už dnes eGolf, ktorý podľa výrobcu zvládne na nabitie prejsť viac než 180 km. Nová generácia má byť, samozrejme, v každom smere lepšia. Doslova v každom. Napriek tomu, že aj Golf 8 má stáť na modulárnej platforme MQB, ktorá bude mať v čase jeho uvedenia na trh už 8 rokov. Konštruktéri z VW však tvrdia, že je tak dobrá, že s ňou vo výrobe rátajú až do roku 2025!

Nový Golf má byť to, čo sa prakticky vždy spomína v súvislosti s každým novým autom - teda nielen efektívnejší, ekologickejší, ale aj bezpečnejší a v kontraste s týmto aj dynamickejší. To majú zabezpečiť ešte výkonnejšie motory ako sú tie súčasné. Napríklad, nová generácia modelu VW Golf GTi má mať z 2,0 l TSI 4-valca v základnej verzii cca 260 k. Súčasný špičkový model GTi ClubSport v predaji na vybraných trhoch má v overboost režime 290 k. Top verzia Golf R prinesie viac než 325 koní (videotest - VW Golf R má 300 k).

Karosérie hatchback a kombi sú samozrejmosťou, naopak 3-dverová verzia a Cabrio nie sú potvrdené...

Informácie, ktoré má podľa všetkého z prvej ruky renomovaný britský magazín uvádzajú, že Golf 8 bude voči sedmičke pre porovnateľné modely ľahší od 35 do 70 kg. A podobne ako nový Tiguan bude nižší a širší než predchodca. Aj vnútri má byť vďaka ešte efektívnejším riešeniam konštrukcie podvozka, hnacieho agregátu a iných viac miesta. Golf 8 má byť aj inovatívny, prinesie plne grafickú prístrojovú dosku (ako má Passat B8) a dokonca aj ovládanie niektorých funkcií gestami (ktoré sa len pred pár mesiacmi dostali do nového BMW radu 7 G11).


Čo sa dizajnu týka, znova sa natíska slovo evolúcia než revolúcia. Medzi konkurentami má byť totiž okamžite rozpoznateľný a skôr konzervatívny. Ale to je v poriadku, pretože v tejto forme vyhovuje drvivej väčšine. Do výbavy dostane aj inteligentné hlavné svetlá s technológiou LED, ktoré sa spolu s ostrejšou a menšou mriežkou postarajú o nový vzhľad. Vraj sa môžeme tešiť na ešte luxusnejší interiér s hodnotnejšími materiálmi ako brúsené kovové povrchy, lepšia koža a kvalitnejšie plasty.


Pod kapotu sa popri niektorých súčasných motoroch dostane nová generácia super-efektívnych nafťákov. Najmenším bude 1,5 litrový TDI 3-valec s výkonmi od 77 do 125 koní. Jedná sa o modulárne motory, to znamená, že s pridaním valca to bude dvojliter TDI. A spojením dvoch trojvalcov má vzniknúť budúca 3,0 V6 TDI pre väčšie typy ako Touareg, Phaeton a Multivan.
 

Golf 8 príde v roku 2018 najprv ako hatchback, samozrejme. Vzápätí ho má nasledovať kombi (možno prídu naraz ako v prípade Passatu B8) a fanúšikovia môžu s istotou očakávať verzie GTi, GTD a R. Dnes nie je isté, či Golfu vo Wolfsburgu zachovajú aj šmrncovnejšiu 3-dverovú karosériu a prakticky žiadne správy ohľadne verzie Cabrio. Ak by aj nový Golf hore bez prišiel, nebude to skôr než v roku 2020.

zdroj: autoexpress.co.uk



DISKUSIA K ČLÁNKU - VYJADRITE AJ VY SVOJ NÁZOR

Prihláste sa, ak máte konto na TopSpeed.sk.

10.01.16 21:46 | Marian61
chlapi NIE LEN sa pise SPOLU : NIELEN !!

dalej, sedemkrat ste pisali ze Phaeton nebude, osemkrat ste pisali ze Phaeton bude, ved aspon majte nejaku konzistenciu.

odpovedať

11.01.16 06:16 | MaroS TopSpeed.sk

2633

87

Chybička opravená. Konzistenciu môžeme mať len takú, akú jú má automobilka o ktorej píšeme, alebo máme tvrdohlavo hlásať svoje pravdy? Že Phaeton bude sme písali už uprostred októbra:
http://www.topspeed.sk/novy-phaeton-bude-aj-napriek-skrtom/9383
Jazdím na: BMW M3 (E92), Mercedes SLK350 (R171), BMW 318ti (E36)

odpovedať

3 | 1

11.01.16 08:20 | Mayoxy

124

75

kluud co si taky nervozny. hadam ta nerozhadze VW :)))
Jazdím na: Mazda 3

odpovedať

2 | 0

11.01.16 10:27 | This Guy

169

64

medzi tym im pokutu zvysili na 90 miliard. Keby Golf 8 nemal v ponuke dieslovy motor ale hybrid a benzin uvazoval by som o zmene mienky na VW, ale bohuzial no
Jazdím na: Subaru Impreza

odpovedať

5 | 3

11.01.16 14:39 | HanS24

17

59

To sú také čísla, že nikto to nemôže myslieť vážne.. V roku 2014 mal VW zisk 2.5 miliard USD.

odpovedať

3 | 0

11.01.16 14:15 | nuda
neveril som že nudný vzhľad 7 generácie sa dá ešte viac zohavit tomuto sa hovorí nuda na 2 :-D ale ten kombik je pekný :-)

odpovedať

11.01.16 17:44 | painkiller

90

79

Tú nudu si mi zobral z úst. Presne ako hovoríš. A čím ďalšia generácia, tým väčšia nuda. No a keď vyplatia pokuty za dieselgate, budú sporiť na všetkom, dizajnom počnúc a končiac všetkým ostatným. Ja osobne VW už obídem zďaleka a to na večné časy.
Jazdím na: BMW 135i cupé

odpovedať

9 | 0

13.01.16 19:26 | Mayoxy

124

75

uplne suhlasim
Jazdím na: Mazda 3

odpovedať

3 | 0

12.01.16 09:07 | doki
Vôbec sa nepoučili.Generácia za generáciou prináša čudné benefity.Autá s ktorými je stále viac a viac problémov.Samozrejme inak vyzerá pohlad výrobcu ktorý autá neustále sťaby zdokonaluje,ale s uživateľovho pohladu len a len predražuje a komplikuje údržbu.Pretože ešte stále platí,že auto kúpiť človek nemusí,ale udržovať ho pri živote musí.Žiadna nová generácia neprinesie nič ozaj svetoborné,a ak beriem do úvahy účel existencie auta,tak dokonca vôbec nič.Premiestnejú zadok preste tak,ako generácia staršia o 10 - 20 rokov.Ak si niekto nevie utrieť zadok sám,musí mu mamička urobiť sedemnástu generáciu ktorá to dokáže.Len si musí priplatiť...a o to kráča
Ludia snáď stratili aj posledné zbytky rozumu.Čím menej je na cestách miesta,tým viac sa zvyšujú výkony.Ozaj by ma zaujímalo k čomu,ak do dnešnej premávky reálne stačí 66 kW prvej a báječnej rotačky TDi.Tá všetky tieto krápy aj tak prežije.

odpovedať

13.01.16 16:37 | sosko

24

83

Keby radsej znizili realne spotreby o 25% , miesto fukania 300k z 2l objemov. Drviva vacsina ludi na dnesne cesty nepotrebuje v aute nizsej strednej triedy taketo vykony, moze si tvrdit kazdy co chce.
Kto chce pretekat, nech ide na okruh. A ked nevie obehnut so 150k autom, to znamena asi to uz neni moc bezpecny manever zevsak, a vysledok vidime na dnesnych cestach. :)
Jazdím na: Škoda Octavia 2

odpovedať

3 | 2

14.01.16 17:53 | mungo365

3

96

Uplny suhlas.

To uz fakt bez 300k nepredbehnu ani taktor. Na strednu triedu je 150k tak akurát. Kto chce behat na okruhoch nech sa paci 300k, ale na beze jazdenie. Do mesta 150k je aj prebytok.

A pritom to ani nie je tak davno ked sa v kategorii ospevovalo nejakých 120koni.
Jazdím na: Mercedes E coupe, Ford C max, Toyota Yaris

odpovedať

3 | 0

13.01.16 00:28 | Viktor89
Deaselgate je obyčajná vychcanosť

odpovedať

1 | 0

14.01.16 20:21 | poigf
z istého pohľadu máš pravdu ALE VW podvádzal keby to tak nebolo nepriznajú sa k tomu a náhoda je blbec prišlo sa nato možno nie len v USA ale tý neboli ticho a pustili sa do žalob a súdnych sporov v VW a snažia sa vytrieskať maximum pre seba ale aj pre svojich občanov ktorý či sa ti to páči alebo nie boli oklamaný a za to by mal VW platiť či také veľké prachy nech už posúdia odborníci ide o to, že v EÚ majú zaákazdníka v pc a pritom bol oklamaný rovnako a nie len to tu sa ani miliardové odškodné nejdu vymáhať prečo lebo je to jedna banda spolčená z celým Eú parlamentom

odpovedať

22.01.16 20:52 | m

36

48

To auto vyzera z predu ako nova toyota auris a zo zadu ako kia.
Jazdím na: Toyota auris

odpovedať

1 | 0


Najnovšie komentáre