Jeep práve pracuje na novej generácii Wrangleru. Aká však bude? To je otázka, ktorá zaujíma mnohých fanúšikov terénnych áut. Po odchode Land Roveru Defender a klasickej Toyoty Land Cruiser 70 totiž zostáva spolu s Mercedesom G jedným z mála pravých off roadov. A to najmä v dnešnej dobe, keď sa terénne autá postupne menia na SUV. Na otázku ako sa zmení Wrangler nám dá odpoveď jeden z najpovolanejších, šéf Jeepu, Mike Manley.

Nová generácia zostane verná osvedčenému konceptu s karosériou na ráme a pevnými nápravami. Samotná karoséria bude aerodynamickejšia a dostane niektoré panely z hliníka.

Jeep Wrangler predstavuje tradíciu, ktorú si značka nemôže dovoliť stratiť

Jeho odpoveď je pomerne jasná. Misia pre celý vývojový tím je nepokaziť to. Wrangler totiž siaha dlhých 75 rokov do histórie automobilky, keď začínal ako armádny Jeep Willis. Od vtedy, samozrejme, prešiel evolúciou. Najskôr niesol označenie CJ a meno Wrangler prišiel až v roku 1986. No je na pohľad jasné, že jeho história siaha až k počiatku automobilky a je nepopierateľné, že dal tvár celej automobilke. Aj preto musia byť zmeny na ňom dobre uvážené a opatrné. Posledná generácia Wrangleru má označenie JK a je na trhu od roku 2007. Je preto čas na novú generáciu, ktorú začne automobilka vyrábať už budúci rok. Cieľom vývojárov teda je znížiť spotrebu no zachovať tvár Wranglera.

Nová generácia zostane verná osvedčenému konceptu s karosériou na ráme a pevnými nápravami. Rám však bude pevnejší a ľahší. Karoséria navyše dostane niektoré panely z hliníka s cieľom znížiť hmotnosť. Samotná karoséria bude aerodynamickejšia. Tu však musí byť automobilka podľa Manleyho opatrná: "Musíte byť veľmi opatrní s aerodynamikou Wranglera, pretože na konci musí byť rozoznateľný ako Wrangler. Je určitá miera, ktorá nás limituje v aerodynamike, ktorú môžeme urobiť. Ale so znížením hmotnosti a množstvom zmien, ktoré sme urobili, skutočne uvidíte, že sme auto posunuli o veľký kus dopredu v otázke spotreby." Už teraz je jasné, že spomínaná zmena aerodynamiky sa dotkne najmä väčšieho sklonu čelného okna a masky chladiča. Znížiť spotrebu má však pomôcť hlavne paleta úspornejších motorov a 8-stupňová automatická prevodovka. Efektivita auta je pre automobilku očividne dôležitá, čo potvrdil aj sám Manley: "Samozrejme, dúfame v pokračovanie úspechu Wranglera aj s novou generáciou. Auto sme posunuli dopredu v mnohých oblastiach. Spotreba je jednou z nich, a to nám pomôže na mnohých zahraničných trhoch."

Zdroj: autonews

DOPLNENÉ: MILIARDÁR CHCEL VZKRIESIŤ VÝROBU KLASICKÉHO DEFENDERU. JLR TO ODMIETA

DOPLNENÉ: MILIARDÁR CHCEL VZKRIESIŤ ...

Land Rover v januári ukončil výrobu legendárneho off roadu Defender. Urobil tak po 68 rokoch. Nie je pritom žiadnym ...

13. 07. 2016
ĎALŠÍ LEGENDÁRNY OFF-ROAD TOYOTA LAND CRUISER 70 SKONČÍ

ĎALŠÍ LEGENDÁRNY OFF-ROAD TOYOTA LAND ...

Land Rover Defender už u dílera nekúpite. Po 67 rokoch ho totiž prestali vyrábať v prvých mesiacoch tohto roku. Dôvodom ...

16. 05. 2016