V prvom rade: nejde o novú pohonnú jednotku. Je to starý známy preplňovaný zážihový dvojliter Global Medium Engine, ktorý kedysi (ešte v rámci FCA) vyvinula Alfa Romeo a dodnes pracuje nielen v Giulii a Stelviu, ale je samozrejme aj súčasťou plug-in hybridného Wranglera 4xe, ktorý naďalej ostáva v ponuke.

Teda ostáva... tým si vlastne nie sme úplne istí. V ČR sa totiž objavil už i cenník modernizovaného amerického offroadu a z neho prekvapivo verzia 4xe vypadla. Namiesto nej bude na západ od našej hranice v predaji len spomínané 2.0 turbo s výkonom 272 koní, krútiacim momentom 400 Nm a osemstupňovým automatom. A v porovnaní s hybridom je v Česku lacnejšie o 300 tisíc Kč, teda o zhruba 12 260 eur! Vôbec by sme sa nedivili, ak by niečo podobné prebehlo aj v slovenských cenníkoch, na reálne dáta ale zatiaľ čakáme.

Bez ohľadu na motor dostal Wrangler modelového roka 2024 novú, robustnejšiu zadnú tuhú nápravu Dana 44 HD uloženú vo viacprvkovom zavesení. Len pre istotu dodávame, že Jeep stále dodáva pre tento model redukčnú prevodovku (s pomerom 4:1), v prevedení Rubicon elektronicky odpojiteľný predný stabilizátor a nechýbajú ani uzávierky predného a zadného diferenciálu.

Novinkou sú štandardne pre všetky výbavy dodávané bočné hlavové airbagy pre cestujúcich na predných i zadných sedadlách a Jeep tiež bližšie nepopísaným spôsobom vylepšil konštrukciu rámu a karosérie tak, aby posádke poskytli celkovo lepšiu ochranu pri náraze zboku.

Európske predpisy tiež vyžadujú ďalšie bezpečnostné systémy v sériovej výbave. Nemá zmysel vymenovávať ich všetky, jednoduchšie bude skonštatovať, že sa Jeep skrátka prispôsobil.

Ak chcete modernizované auto rozoznať od jeho predchodcu, stačí sa zamerať na prepracovanú prednú masku. Dizajnéri pridali do typických siedmych nasávacích otvorov rámiky a nová je tiež mriežka za nimi. Zmizla tiež doteraz používaná klasická prútová oceľová anténa, ktorú po novom Jeep integroval do predného okna, takže sa už nemusíte báť, že ju pri prejazde vegetáciou poškodíte.

Výrobca zároveň rozšíril ponuku štandardných i príplatkových hliníkových diskov o päť nových setov s priemerom 17 až 20 palcov a pridal k doteraz predávaným farbám karosérie nový odtieň Anvil.

V interiéri objavíte nové mäkčené materiály použité pri výrobe hornej časti palubnej dosky, kontrastné prešívanie, vylepšený hands-free vďaka novým mikrofónom a Rubicon spolu so Saharou dostali v sérii predné okno s lepšou akustickou izoláciou, hrubšie koberce a prídavnú tlmiacu penu v hornej časti rámu čelného skla.

Nový je tiež 12,3-palcový centrálny dotykový displej s piatou generáciou multimediálneho rozhrania Uconnect 5 s online aktualizáciami, piatimi užívateľskými profilmi nastavenia, konfigurovateľnou hlavnou obrazovkou menu a možnosťou pripojiť cez bluetooth dve zariadenia.

Funkčnosť zlepšujú tiež dva štandardné konektory USB C s vyšším príkonom, takže v aute odteraz nájdete až 7 prípojok typu C i A a tiež 230-voltovú zásuvku. Slovenský cenník modernizovaného Wranglera momentálne k dispozícii nemáme, ak ho ale miestne zastúpenie Jeepu zverejní, určite vám to pripomenieme.

zdroj: Jeep