Správam o konci spaľovacích motorov Stellatisu berieme istý čas už s rezervou. Koncern síce tlačí vpred batériové autá a deklaruje elektrickú budúcnosť, ale zároveň (často potichu a nenápadne) uvádza na trh i úplne nové modely s klasickými agregátmi.

Spojené štáty sú v tomto smere (a navzdory domácej Tesle) o niečo pozadu, čím chceme povedať, že tamojšie značky stále nemajú problém pochváliť sa úplne novým, v tomto prípade downsizingovým spaľovacím motorom bez akejkoľvek hybridnej techniky.

Novinkou je preplňovaný trojlitrový radový šesťvalec smerujúci pod kapoty v súčasnosti najväčších Jeepov Wagoneer a Grand Wagoneer. Tie boli pôvodne poháňané motormi 5.7 Hemi (v štandardnej krátkej verzii) a 6.4 Hemi (pre Grand), na ich miesto ale nastupuje práve Hurricane Twin Turbo.

Túto pohonnú jednotku ste si mohli v oboch spomínaných modeloch objednať aj doteraz, ale v slabšej verzii s výkonom 426 koní a maximálnym krútiacim momentom 635 newtonmetrov. Bola doplnkom oboch V8, ktoré ponúkali 397, respektíve 478 koní. Tie však končia.

Na ich miesto od nového modelového roka nastupuje ostrejšie prevedenie Hurricanu s maximálnym výkonom 517 koní pri 5700 otáčkach za minútu a najvyšším krútiacim momentom 678 newtonmetrov pri 3500 ot./min., ktoré má byť podľa Jeepu (minimálne na papieri) o 15 percent úspornejšie v porovnaní s motormi V8.

Okrem toho prebehli nejaké ďalšie zmeny vo výbavách, ani jeden z modelov sa však oficiálne do Európy nechystá (k nám mieri elektrický Wagoneer S), takže asi nedáva veľmi zmysel, čo obsahuje Wagoneer Obsidian, ktorý nahradil doteraz predávaný Wagoneer Series II.

Veľký luxusný Jeep ale pokračuje a svojim spôsobom naznačuje, aké motorizácie sa s veľkou pravdepodobnosťou objavia v nástupcoch Dodge Charger a Challenger, aj keď minimálne druhý z nich mal byť pôvodne vypustený na trh už len s elektrickým pohonom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov

zdroj: Jeep