Minulý rok sa na Slovensku predalo rekordné množstvo nových automobilov. No darí sa aj predajcom s ojazdenými vozidlami. Zistili to analytici najväčšieho autobazáru AAA Auto. Kým v decembri 2015 bolo v ponuke 49 tisíc jazdených vozidiel na slovenskom trhu, v januári 2016 to bolo viac ako 60 tisíc vozidiel. Priemerná cena jazdeného auta v januári tiež narástla o viac ako 1000 €.

 

Zákazníci si v priemere kúpia ojazdené vozidlo za 12 650 € so
148 173 najazdenými kilometrami.

Počet jazdených automobilov sa v posledných mesiacoch citeľne zvyšuje. Pokiaľ november ponúkal 41 137 vozidiel, december zaznamenal nárast na 49 tisíc a v januári si motoristi mohli vyberať z viac ako 60 tisíc inzerátov. Podľa kontinuálneho sledovania trhu v roku 2015, ktoré analyzovala spoločnosť AAA Auto vyplynulo, že zákazníci si v priemere doprajú ojazdené vozidlo za 12 650 € s 148 173 kilometrami na odometri.

"Tento trvalý nárast si možno vysvetliť oživením trhu jazdených vozidiel, ktoré nadväzujú na minuloročné zvýšenie predajov nových áut," uvádza generálna riaditeľka AAA Auto, Karolína Topolová. Najviac jazdených vozidiel však neponúkalo hlavné mesto. V počte inzerátov prekvapivo viedol Trenčiansky kraj s 8 949 inzerátmi. Najnižší počet ponúkal Prešovský kraj a to 3 417 automobilov. Oproti priemeru z minulého roka sa v januári dokonca znížil priemerný vek ojazdených vozidiel z 9,3 na 8,6 roka.


Medzi najviac inzerované značky ojazdených vozidiel patrila v minulom mesiaci tradične Škoda, ktorú nasleduje Volkswagen. Presne tak kopírujú popularitu nových vozidiel, kde patria tieto dve značky na vrchol. Dlhodobú popularitu medzi jazdenými autami si tiež udržali značky Audi a BMW. Prémiové automobily z druhej ruky si totiž môže dovoliť omnoho širší okruh zákazníkov ako tie nové za vysoké ceny.

 

Poradie Výrobca a typ
1 Škoda Octavia
2 Škoda Fabia
3 Volkswagen Passat
4 Volkswagen Golf
5 Audi A6
6 BMW 3
7 Audi A4
8 Škoda Superb
9 BMW 5
10 Ford Focus

Ponuku jazdených vozidiel kontinuálne mapuje 30 analytikov výkupného oddelenia AAA Auto, ktorí denne aktualizujú cenovú mapu ojazdených vozidiel v celom regióne strednej Európy. Sledujú inzeráty na autoserveroch, v tlačených médiách a webové ponuky autobazárov. AAA Auto tiež prostredníctvom call centra, emailov a kontaktných formulárov analyzuje mesačne až 15 tisíc priamych ponúk vozidiel, z ktorých približne 5 tisíc nakoniec aj vykúpi.

 

Zdroj: tlačová správa