Porsche 911 je tu s nami už 50 rokov. Preto by sa patrilo výročie poriadne osláviť. Lenže aj DP Motosport oslavuje svoje 40-te výročie. Tak spojili tieto dve udalosti a postavili Porsche 911 z roku 1986, nazvali ho 911 Sleeper. Vzhľadom na to, že sa špecializujú na Porsche, nie je ich dielo auto ovešané plastami, postavené na veľké kolesá a napumpované audiom. Práve naopak, je to vyladený Club Sport stroj, ktorý vyzerá ako séria.

911 Sleeper 3.2 schudol 280 kg. Jeho hmotnosť je vynikajúcich 905 kg!

DP Motorsport chceli niečo výnimočné, ako základ zobrali Porsche 911 z roku 1986. Ošklbali ho o 280 kg, na výslednú hmotnosť 905 kg. Ako sa im to podarilo? Najprv celé Porsche rozobrali, všetky panely karosérie vymenili za ultraľahké. Napríklad okná sú z tvrdeného perspexu. Všetky pánty ,držiaky a konzoly sú odľahčené a pokovené. Nakoniec  911ku nastriekali metalickým lakom s odtieňom rock-green.

3.2 litra s výkonom 270 koní

V aute bol motor s objemom 3,2 litra. Ten tam aj ostal, len je vyladený na vyšší výkon. Našli si tu svoje miesto ostré 288 stupňové vačky Schrick. Vymenili škrtiaciu klapku, nová má priemer 67 mm. Do auta putoval celý titánový výfukový systém z modelu RSR a odľahčený zotrvačník. Získali tak výkon 199 kW (270 koní) a krútiaci moment 307Nm. To na takmer 30-ročný motor nie je vôbec zlé. Výkon na cestu prenáša 5-stupňová prevodovka Porsche 915 so samosvorným diferenciálom a vlastným chladičom oleja.

Toto auto nemá žiadne elektronické pomôcky. ABS, ESP alebo posilovač riadenia by ste tu hľadali márne

Ruka v ruke s prestavaným motorom ide aj podvozok. DP Motorsport to nenechali na náhodu a nasadili športové tlmiče Bilstein spolu s polyuretánovými silenblokmi a unibalmi. Tuhosti karosérie pomáha navarená predná rozpera. K Porsche jednoznačne patria disky Fuchs. Tie sú aj tu s rozmermi 7x16 vpredu a 9x16 vzadu. Keďže sa jedná o Club Sport auto, obuli ho do toho najlepšieho, semislikov Michelin s rozmermi 225/50 R16 vpredu a 245/45 R16. Mladší brat, model 964 (911 vyrábaný od roky 1989), autu daroval brzdový systém.

Športový interiér

Interiér v ničom nezaostáva za exteriérom. DP Motorsport mu dopriali škrupinové sedadlá, 4-bodové pásy, športový volant, polorám vlatnej výroby a ľahké koberce z modelu RS. V aute nie sú žiadne elektornické pomôcky, takže ABS, ESP a podobné veci by ste tu čakali márne, auto nemá ani posilovač riadenia! Sleeper tak poskytuje skutočný zážitok z jazdy, no požaduje od vodiča určitú úroveň šoférovania. Chcete vedieť za koľko europeňazí môže byť takýto kúsok váš? DP Motorsport vám jedno postaví za 89911 eur.