Zo začiatku sme všetci krútili hlavou nad rozhodnutím BMW dať do radu 1 a 2 trojvalec. Neskôr prišla správa, že tri valce dostala aj faceliftovaná trojka, čo bola pre niekoho už naozaj silná káva. Hlavným dôvodom je, samozrejme, znižovanie emisií CO2 (na papieri). Laboratórium je ale niečo iné, ako normálna cesta a navyše kultivovanosť, respektíve nekultivovanosť trojvalca ťažko zamaskovať. Svoj názor má na to aj Mercedes. A teraz sa dozvedáme, že v BMW  sa nehanbia vložiť 3-valec aj do imidžového modelu ako 4 Gran Coupé. Vznikol model 418i.

Ďalšou „obeťou downsizingovej horúčky BMW“ je rad 4 Gran Coupé, ktorý je vlastne krajšou, štýlovejšou a praktickejšou trojkou. 4.6 metra dlhý a 1.5 tony vážiaci liftback dostane nový základný model 418i. Je to turbom prepĺňaný trojvalec s objemom 1.5 litra, výkonom 136 koní a krútiacim momentom 220 Nm, ktorý je dostupný v rozmedzí 1250 – 4300 otáčok. Nekultivovanosť, možné vibrácie a určitú stratu prestíže má motor vynahradiť nízkou spotrebou. Očakáva sa okolo 5 - 5.5l /100km v závislosti od použitej prevodovky. Tento model môžete pre jeho dostupnosť získať ešte aj s 6st. manuálom. 

Čas, za ktorý zrýchli 4 Gran Coupé na stovku s týmto motorom zatiaľ nepoznáme, predpokladáme však číslo blízke tomu z trojky (9,1 sekundy). Maximálna rýchlosť by mala byť 210 km/h. To určite nie sú zahanbujúce parametre. Slovenské ceny nie sú momentálne známe, v Holandsku bude 418i Gran Coupé s manuálnou prevodovkou stáť 35 822 € a 37 671 s automatom. Novinkou je aj zvýšenie výkonu verzie 418d zo 143 na 150 koní.

zdroj : autoforum