Napríklad pri teplote -18°C klesne štartovací výkon akumulátora na 40 %, naopak nároky na štart studeného motora stúpnu aj na viac než 200 %. Nuž a keďže aj akumulátor je iba spotrebný materiál a má svoju životnosť, raz za niekoľko rokov príde čas na jeho výmenu. Spravidla to nie je veľmi často a pokiaľ auto pravidelne jazdí a má v poriadku alternátor, batéria v aute vám vydrží pokojne 4-7 rokov. Životnosť zväčša závisí od toho, ako často s autom jazdíte, ale aj aké dlhé sú trasy, ktoré prekonávate. Ak totiž idete autom iba do obchodu o dve ulice ďalej, akumulátor sa nestihne dobiť. Naopak, pri dlhších cestách ho alternátor dobije a je znova pripravený na mrazivé ranné štartovanie. Ako však vybrať nový akumulátor, keď ten starý doslúži?

Existujú v podstate štyri základné body na ktoré si treba dať pozor.

1. Parametre autobatérie

Je vždy vhodné dodržať parametre akumulátora, ktoré pre vozidlo určil samotný výrobca. To znamená najmä dodržať kapacitu batérie a štartovací prúd. Nič zlé sa však nestane, ak do auta namontujete akumulátor s väčšou kapacitou. Naopak, výhodou bude rezerva energie a jej dostatok aj pri opakovanom zimnom štarte. Nuž a pri používaní spotrebičov bez naštartovaného motora (napríklad autorádia), baterku nevybijete tak rýchlo. Ak z nej spotrebujete viac energie, bude trvať dlhšie, kým ju znova nabijete. Inými slovami, na jej plné dobitie musíte prejsť dlhšiu trasu. Ak ale budete auto používať rovnako ako s pôvodným menším akumulátorom, nič sa nezmení. Nevýhodou je, že akumulátor s väčšou kapacitou je väčší, ťažší a drahší. Naopak použiť akumulátor s nižšou kapacitou, ako predpisuje výrobca, je nevhodné a môže sa vám ľahko stať, že v zime nebude mať dostatok energie na naštartovanie motora.

2. Orientácia pólov
 

Mohlo by sa zdať, že všetky autobatérie sú z pohľadu umiestnenia pólov rovnaké, no nie je to pravda. Existujú totiž dve usporiadania, pravé a ľavé. Akumulátor s pravým radením pólov má +pól na pravej strane a naopak batéria s ľavým radením pólov má +pól na ľavej strane. Nuž a keďže sú póly akumulátora umiestnené v rohoch, nie je možné po nesprávnom výbere baterku jednoducho otočiť. Káble v aute totiž majú svoju pomerne presnú dĺžku a ak by ste batériu otočili akokoľvek inak, jednoducho vám nedočiahnu.

Príklad autobatérií s ľavým a pravým radením pólov.

3. Spôsob uchytenia

Ďalším dôležitým prvkom, ktorý je dobré pred kúpou autobatérie skontrolovať, je spôsob jej uchytenia v aute. Je to totiž jedna z vecí, ktorú ľudia často opomenú a až pri montáži nového akumulátora zistia, že ho nemajú ako pevne uchytiť. Baterka tak môže mať správne parametre aj radenie pólov, no nie je možné ju pevne prichytiť a môže sa stať, že sa bude počas jazdy hýbať. Má síce v aute svoj vymedzený priestor, no ten je spravidla niekoľko cm väčší v každom smere. Preto je dobré si skontrolovať, či má batéria vo vašom aute prichytávacie lišty. Existujú totiž modely, ktoré ich nemajú vôbec (prevedenie B00), modely, ktoré majú lišty iba na dvoch protiľahlých stranách (prevedenie B01) a modely, ktoré majú uchytávacie lišty na všetkých štyroch stranách (prevedenie B13).

Príklady autobatérií bez uchytávacích líšt, s uchytávacími lištami iba na dvoch protiľahlých stranách a lištami po celom obvode

4. Rozmery

Nuž a posledným bodom, na ktorý si treba dať pozor, sú fyzické rozmery akumulátora. Nie všetky batérie s rovnakými parametrami totiž majú rovnaké rozmery. Ak si ich neskontrolujete, môže sa stať, že sa batéria na určené miesto nezmestí. Problémom môže byť aj to, že batéria vo svojom vymedzenom priestore síce bude mať dostatok miesta, no prekryje uchytávacie body, alebo bude od nich príliš ďaleko a nebudete ju mať ako pripevniť.