Zmenilo sa niečo okrem strechy? Áno. Spider dostal krajšie svetlá a dostane ich aj v Európe. Ďalšou viditeľnou zmenou sú nasávacie otvory motora po bokoch a odlišná je aj zadná časť roadsteru. Model 4C Spider príde okrem skladacej plátennej strechy aj s karbónovým hardtopom.

Alfa Romeo 4C Spider debutovala s rovnakým motorom ako verzia s pevnou strechou. O pohon sa teda bude starať malý, turbom prepĺňaný 4-valcový agregát TBi s objemom 1,75 litra. Jeho výkon dosahuje 177kW (240 koní) a 350 Nm. 80% krútiaceho momentu je k dispozícií už od 1700 ot./min. O prenos výkonu na zadnú nápravu sa stará 6-stupňová rýchla dvoj-spojková prevodovka. Tá dokáže meniť jednotlivé stupne za 0,13 sekundy. Spider vyštartuje na stovku za 4,1 sekundy a atakuje maximálnu rýchlosť 258 km/h.

Napriek všetkému úsiliu o odľahčenie americká verzia 4C Spider pribrala oproti Coupé 10 kg. Čo je vlastne fantastický výsledok! Auto totiž musí niesť dodatočne váhu výstuh, ale aj plátennú strechu a jej mechanizmus.

Rozdiely oboch verzií sú len v detailoch.

Konštruktéri sa pri návrhu verzie bez strechy zamerali na to aby dokázali udržať nízku hmotnosť auta. Šetrili pritom naozaj všade. A aké si to vyžiadalo zmeny oproti verzii coupé? Spider dostal tenšie sklá,  telo vyrobené výhradne z kompozitného materiálu (SMC), ktorý je o 20% ľahší, a zároveň pevnejší než oceľ. Napriek všetkému úsiliu o odľahčenie, americká verzia 4C Spider pribrala oproti Coupé 10 kg. Čo je vlastne fantastický výsledok! Auto totiž musí niesť dodatočne váhu výstuh, ale aj plátennú strechu a jej mechanizmus.

Malý 10 kg prírastok sa ale netýka európskej špecifikácie. Tá podľa dostupných informácií priberie až 60 kg. Dôvod je jednoduchý. Americké coupé dostalo tuhšiu karosériu kvôli nárazovým testom, ktoré sú v USA prísnejšie než u nás (aj kvôli tomu je o 155 kg ťažšia než európska). Teda EU verzia logicky potrebuje viac výstuh. To sa samozrejme musí prejaviť aj na zvýšenej hmotnosti. Tak či tak bude, ale EU verzia ľahšia, než tá americká.

V Track balíčku dostanete okrem tvrdšieho podvozka a väčších diskov aj kontrastné prešívanie čalúnenia a spätné zrkadlá z karbónu.

Záujemcovia o nový model 4C Spider si budú môcť vybrať z ponuky troch výfukových systémov. Jeden z nich bude aj Akrapovic dual-mode, ktorý do ponuky zaradia až neskôr. Pre okruhových nadšencov bude k dispozícií Track balíček. Ten pridá tvrdšie pruženie, väčšie 19“ disky kolies so športovými Pirelli P-Zero, spätné zrkadlá z karbónu a kontrastné prešívanie čalúnenia v interiéri.

Zdroj: carscoops, autoforum