O 100 kg menej a o 111 k viac

Alfa už v sérii ponúka celkom slušných 240 k, ale keďže je to fúkaná 1,75-ka, kone sa naháňajú ľahko. V Pogea Racing ich pridali rovno 111 a 4C Zeus sa tak pýši číslami 351 k a 458 Nm. Z 0 na 100 km/h to zvládne za 3,4 s, čo je o 1,1 s lepšie ako originál. Stúpol i topspeed zo sériových 258 km/h na 304 km/h. Pridali chladiče oleja motor i prevodovky, nová je aj keramická spojka, či nerezový výfuk.

Výkon nie je všetko, dôležitá je aj hmotnosť, v prípade 4C Zeus je to o 100 kg menej oproti sérii. Dosiahli to rozsiahlejším použitím karbónu, napríklad zadné okno vymenili za kryt s náduchmi, ktoré pomáhajú chladiť motor. Vzhľad vylepšili väčším spliterom, novými prahmi, difúzorom, či krídlom. 4C teraz jazdí na diskoch s rozmermi 8,5 x 18 palca vpredu a 9,5 x 19 vzadu, k tomu zvolili pneu Michelin Pilot Sport 4S 225/40 ZR18 vpredu a 265/35 ZR19 vzadu, to všetko na nastaviteľnom podvozku KW s maximálnym znížením 50 mm. Celá táto kopa karbónu aj s plnou nádržou váži iba 904 kg.

V interiéri vládne koža a Alcantara s červenými a modrými detailmi, velúrové koberce spríjemnia pohľad na podlahu, kde vedľa nôh spolujazdca nechýba hasiaci prístroj. Zeus štandardne nemá audio systém, ak ho naozaj chcete, tak dostanete prevedenie od Alpine so subwooferom a zadnou kamerou. Pogea Racing si za svoje dielo nechá pekne zaplatiť, za úpravu chcú 50 100 eur, a to už musíte Alfu 4C vlastniť.

zdroj a foto: carscoops.com