Iná prvá reakcia ako HURÁ snáď ani nie je na mieste. Svet kedysi preplnený zadokolkami, ktoré v druhej polovici minulého storočia dostali v odborných kruhoch označenie klasický pohon je dnes doslova scvrknutý. Jedným z dôvodov bol aj prechod alfy na výrobu konštrukčne a výrobne podstatne lacnejších predokoliek. Aj keď posledný typ Alfa 75 so zadným pohonom bol v celku úspešný, keď začiatkom 90. rokov FIAT prebral Alfu Romeo, výroba zadokoliek sa v Miláne v zásade nadobro skončila.

 

Ostatné časy sa Alfa Romeo pod vedením svojich pohlavárov stále hľadá. Značke sa už roky nedarí/nechce vrátiť sa na ohromne dôležitý trh do USA. Pol roka 2013 je za nami a jeden ďalší sľubovaný návrat na kedysi jeden z najväčších trhov značky sa znova nekoná a odkladá. Sergio Marchionne ešte na autosalóne v Detroite povedal, že návrat Alfy do USA musí byť poriadne pripravený a nie rýchly. V súčasnosti je ponuka značky obmedzená len na dva typy MiTo a Giulietta a jediné čo nás v blízkej dobe čaká je nekompromisný športiak Alfa Romeo 4C. Musíte uznať, že taká ponuka je na výrobcu celosvetového mena, ktorý po celý čas chcel súťažiť s prémiovými značkami ako Audi, BMW, Lexus a Mercedes ozaj ukrutne málo.

 

Najnovšia správa z Británie od známeho časopisu Car tvrdí, že Taliani vo vývoji nových generácii aktuálnych predokoliek MiTo a Giulietta nepokračujú. V Alfe totiž majú plány už o dva roky komplexný návrat k výrobe zadokoliek. Tu musí, automaticky, nasledovať porovnanie s etalónmi triedy z Mníchova. Alfa chce najprv predstaviť konkurenta pre BMW radu 3 (2015), následne väčší typ proti BMW 5. Nasledovať majú až dva samostatné SUV, prvé svojho druhu pre Alfu Romeo.

 

Táto správa sa nepochybne číta zaujímavo a väčší výber zadokoliek (najmä od Alfy Romeo, ktorá ich kedysi naozaj vedela odladiť) poteší nejedného fanúšika áut. Problém je však v tom, že aj BMW medzičasom predáva už viac modelov s pohonom xDrive a cieľová skupina presvedčených zadokolkárov sa zmenšuje. Nepochybujem o tom, či v Miláne dokážu pripraviť naozaj nadupané a konkurencie schopné zadokolky (nedávno to dokázali aj Američania s novým Cadillac ATS). Podľa mňa je veľmi otázne, či podstatne vyššie vývojové a výrobné náklady dokáže Alfa predať vo forme vyšších cien svojich áut.

Novým cieľom manažmentu koncernu FIAT/Chrysler je posunúť Alfu Romeo bližšie k Maserati. Je to dobrý nápad? Dajte vedieť v ankete nižšie...

JE PRECHOD ALFY ROMEO NA ZADNÝ POHON SPRÁVNY?

  • Jednoznačne, vedia robiť skvelé zadokolky ( 62% )

     

  • Dobrý nápad, no trochu zhurta, treba s tým začať postupne... ( 12% )

     

  • Už je neskoro, svet zadokoliek sa vykrištalizoval ( 11% )

     

  • Úplná blbosť, potrebujú nové autá, nie nové pohony ( 16% )

     

Odpovedalo 130 ľudí