Mercedes-AMG GT Roadster bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Tá výkonnejšia, GT C, ponúka veľa techniky z najostrejšej kupé verzie GT R.
Mercedes-AMG GT Roadster

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zaujímavosťou pritom je, že aj základná verzia AMG GT Roadster má trochu vyšší výkon ako kupé AMG GT. Zo známeho prepĺňaného 4,0 litrového V8 ponúkne 350 kW (476 k) a 630 Nm (zatiaľ čo kupé "iba" 340 kW (462 k) a 600 Nm). Čo však predovšetkým líši obe verzie roadstera od kupé, je samozrejme strecha. Výrobca stavil na textilnú strechu najmä vďaka nižšej hmotnosti. Strecha je k dispozícii v troch farbách, má tri vrstvy a jej rám v sebe spája prvky z horčíka, hliníka a ocele. Otvorenie alebo zatvorenie strechy trvá 11 s a vodič ju môže ovládať aj počas jazdy až do rýchlosti 50 km/h. Konštruktéri samozrejme mysleli na bezpečnosť posádky aj pri prípadnom prevrátení. Preto má roadster za sedadlami hliníkovú priečku a ochranné oblúky. To samozrejme nie je všetko. Otvorená karoséria má totiž prirodzenú tendenciu viac sa krútiť. Vývojový tím to mal na pamäti a tak použili prahy s väčšou hrúbkou steny a viacerými komorami. Spevnenia sa dočkal aj rám čelného skla a priečka, na ktorej je namontovaná prístrojová doska. Aby nebol nárast hmotnosti príliš veľký, dostal roadster horčíkovú prednú kapotu. Pozadu nezostala ani zadná kapota, ktorá je vyrobená z uhlíkového kompozitu technológiou SMC (Sheet Moulding Compound).

Väčšia váha ako kupé, no aj väčší výkon

Mercedes-AMG GT Roadster sa z hľadiska jazdných parametrov od kupé veľmi nelíši. Využíva rovnakú techniku a je iba o 55 kg ťažší, čo vyváži o 10 kW vyšší výkon. Rovnako ako v kupé, aj tu motor V8 spolupracuje so 7 stupňovou dvojspojkovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT DCT.  Roadster zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,0 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 302 km/h (kupé AMG GT to zvládne rovnako za 4,0 a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 304 km/h).

Komu by však toto nestačilo, môže siahnuť po AMG GT C Roadster. Hoci už aj základný model je prehliadkou vyspelej techniky, model GT C má ešte čosi navyše. A nie je toho málo. Zdieľa totiž veľa riešení s vrcholnou verziou Mercedes-AMG GT R. Už na prvý pohľad ho rozoznáte podľa širších zadných blatníkov. GT C je v tejto oblasti o 57 mm širšie ako GT. Pod karosériou potom nájdeme špecialitky ako aktívne riadenie zadnej nápravy, elektricky ovládaný samosvorný diferenciál, alebo adaptívne pruženie AMG RIDE CONTROL. GT C má oproti základnej verzii GT aj iné prevodové pomery v prevodovke AMG SPEEDSHIFT DCT. Technici konkrétne zmenili prvý prevodový stupeň, ktorý dostal väčší prevodový pomer a siedmy prevodový stupeň spolu so stálym prevodom naopak dostali menší prevodový pomer.

Mercedes-AMG GT C Roadster

Model AMG GT C má vzadu širšie blatníky aj pneumatiky

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Model GT C ponúkne vodičovi dokonca o jeden jazdný režim navyše. Zatiaľ, čo model GT ponúka režimy "C" (Comfort), "S" (Sport), "S+" (Sport Plus) a "I" (Individual), v GT C k nim vývojári pridali režim Race. Prevodovka v tomto režime radí ešte rýchlejšie a aktívny výfukový systém s dvoma variabilnými klapkami vydáva ešte emotívnejší zvuk. V GT C nechýba ani aktívny manažment obtekania vzduchu, ktorý tiež poznáme z GT R. Obsahuje klapky za otvormi v prednom nárazníku, ktoré smerujú prúd náporového vzduchu podľa potreby, buď na chladiče, alebo do vzduchového kanálu.

Nuž a model GT C samozrejme dostal aj viac výkonu. Poháňa ho rovnaký V8 ako všetky AMG GT. V tomto prípade ho však technici vyladili na 410 kW (557 k) a 680 Nm. To je o 35 kW (47 k) a 30 Nm viac ako ponúka kupé AMG GT S, ale o 20 kW (28 k) a 20 Nm menej ako ponúka beštiálne AMG GT R. Najvýkonnejší roadster tak zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 316 km/h.

Mercedes-AMG GT C Roadster

Mercedes-AMG GT C Roadster ponúkne technické špeciality z modelu AMG GT R

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov
 

Mercedes-AMG GT Roadster

Mercedes-AMG GT C Roadster

Motor

4.0l V-8 s dvoma turbami a priamym vstrekovaním

4.0l V-8 s dvoma turbami a priamym vstrekovaním

Objem

3982 cm3

3982 cm3

Výkon

350 kW (476 k) pri 6000 ot/min

410 kW (557 k) pri 5750-6750 ot/min

Krútiaci moment

630 Nm pri 1700-5000 ot/min

680 Nm pri 1900-5750 ot/min

Hnaná náprava

Zadná

Zadná

Prevodovka

AMG SPEEDSHIFT DCT 7‑stupňová dvojspojková

AMG SPEEDSHIFT DCT 7‑stupňová dvojspojková

Kombinovaná spotreba

9.4 l/100 km

11.4 l/100 km

Kombinované emisie CO2

219 g/km

259 g/km

Trieda efektívnosti

G

G

Hmotnosť (DIN/EC)

1595 kg / 1670 kg

1660 kg / 1735 kg

Výkonová hmotnosť

3.35 kg/k

2.98 kg/k

Zrýchlenie 0‑100 km/h

4.0 s

3.7 s

Maximálna rýchlosť

302 km/h

316 km/h

Zadný samosvorný diferenciál

mechanický

elektronicky riadený

Podvozok

AMG športový podvozok

AMG RIDE CONTROL športový podvozok s adaptívnym tlmením

Disky kolies predné/zadné

9.0 J x 19/11 J x 19

9.0 J x 19/12.0 J x 20

Pneumatiky predné/zadné

255/35 R 19 / 295/35 R 19

265/35 R19 / 305/30 R 20

Brzdové kotúče predné/zadné

360 mm/360 mm

390 mm/360 mm

Režimy prevodovky

C, S, S+, I

C, S, S+, I, RACE