Mercedes-AMG GT fascinuje automobilových nadšencov už dva roky. V septembri 2014 ho totiž automobilka ukázala svetu a to hneď vo dvoch verziách GT a GT S. Iba nedávno k nim pribudlo brutálne kupé AMG GT R s kopou techniky z motoršportu a výkonom 430 kW (585 k) a krútiacim momentom 700 Nm. Nuž, teraz automobilka odhalila aj elegantný roadster. Rovnako ako pri premiére kupé aj teraz prináša rovno dve verzie.

Mercedes-AMG GT Roadster bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Tá výkonnejšia, GT C, ponúka veľa techniky z najostrejšej kupé verzie GT R.

Zaujímavosťou pritom je, že aj základná verzia AMG GT Roadster má trochu vyšší výkon ako kupé AMG GT. Zo známeho prepĺňaného 4,0 litrového V8 ponúkne 350 kW (476 k) a 630 Nm (zatiaľ čo kupé "iba" 340 kW (462 k) a 600 Nm). Čo však predovšetkým líši obe verzie roadstera od kupé, je samozrejme strecha. Výrobca stavil na textilnú strechu najmä vďaka nižšej hmotnosti. Strecha je k dispozícii v troch farbách, má tri vrstvy a jej rám v sebe spája prvky z horčíka, hliníka a ocele. Otvorenie alebo zatvorenie strechy trvá 11 s a vodič ju môže ovládať aj počas jazdy až do rýchlosti 50 km/h. Konštruktéri samozrejme mysleli na bezpečnosť posádky aj pri prípadnom prevrátení. Preto má roadster za sedadlami hliníkovú priečku a ochranné oblúky. To samozrejme nie je všetko. Otvorená karoséria má totiž prirodzenú tendenciu viac sa krútiť. Vývojový tím to mal na pamäti a tak použili prahy s väčšou hrúbkou steny a viacerými komorami. Spevnenia sa dočkal aj rám čelného skla a priečka, na ktorej je namontovaná prístrojová doska. Aby nebol nárast hmotnosti príliš veľký, dostal roadster horčíkovú prednú kapotu. Pozadu nezostala ani zadná kapota, ktorá je vyrobená z uhlíkového kompozitu technológiou SMC (Sheet Moulding Compound).

Mercedes-AMG GT Roadster sa z hľadiska jazdných parametrov od kupé veľmi nelíši. Využíva rovnakú techniku a je iba o 55 kg ťažší, čo vyváži o 10 kW vyšší výkon. Rovnako ako v kupé, aj tu motor V8 spolupracuje so 7 stupňovou dvojspojkovou prevodovkou AMG SPEEDSHIFT DCT.  Roadster zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,0 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 302 km/h (kupé AMG GT to zvládne rovnako za 4,0 a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 304 km/h).

 

Komu by však toto nestačilo, môže siahnuť po AMG GT C Roadster. Hoci už aj základný model je prehliadkou vyspelej techniky, model GT C má ešte čosi navyše. A nie je toho málo. Zdieľa totiž veľa riešení s vrcholnou verziou Mercedes-AMG GT R. Už na prvý pohľad ho rozoznáte podľa širších zadných blatníkov. GT C je v tejto oblasti o 57 mm širšie ako GT. Pod karosériou potom nájdeme špecialitky ako aktívne riadenie zadnej nápravy, elektricky ovládaný samosvorný diferenciál, alebo adaptívne pruženie AMG RIDE CONTROL. GT C má oproti základnej verzii GT aj iné prevodové pomery v prevodovke AMG SPEEDSHIFT DCT. Technici konkrétne zmenili prvý prevodový stupeň, ktorý dostal väčší prevodový pomer a siedmy prevodový stupeň spolu so stálym prevodom naopak dostali menší prevodový pomer.

Model AMG GT C má vzadu širšie blatníky aj pneumatiky

Model GT C ponúkne vodičovi dokonca o jeden jazdný režim navyše. Zatiaľ, čo model GT ponúka režimy "C" (Comfort), "S" (Sport), "S+" (Sport Plus) a "I" (Individual), v GT C k nim vývojári pridali režim Race. Prevodovka v tomto režime radí ešte rýchlejšie a aktívny výfukový systém s dvoma variabilnými klapkami vydáva ešte emotívnejší zvuk. V GT C nechýba ani aktívny manažment obtekania vzduchu, ktorý tiež poznáme z GT R. Obsahuje klapky za otvormi v prednom nárazníku, ktoré smerujú prúd náporového vzduchu podľa potreby, buď na chladiče, alebo do vzduchového kanálu.

 

Nuž a model GT C samozrejme dostal aj viac výkonu. Poháňa ho rovnaký V8 ako všetky AMG GT. V tomto prípade ho však technici vyladili na 410 kW (557 k) a 680 Nm. To je o 35 kW (47 k) a 30 Nm viac ako ponúka kupé AMG GT S, ale o 20 kW (28 k) a 20 Nm menej ako ponúka beštiálne AMG GT R. Najvýkonnejší roadster tak zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,7 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 316 km/h.

Mercedes-AMG GT C Roadster ponúkne technické špeciality z modelu AMG GT R

 

Mercedes-AMG GT Roadster

Mercedes-AMG GT C Roadster

Motor

4.0l V-8 s dvoma turbami a priamym vstrekovaním

4.0l V-8 s dvoma turbami a priamym vstrekovaním

Objem

3982 cm3

3982 cm3

Výkon

350 kW (476 k) pri 6000 ot/min

410 kW (557 k) pri 5750-6750 ot/min

Krútiaci moment

630 Nm pri 1700-5000 ot/min

680 Nm pri 1900-5750 ot/min

Hnaná náprava

Zadná

Zadná

Prevodovka

AMG SPEEDSHIFT DCT 7‑stupňová dvojspojková

AMG SPEEDSHIFT DCT 7‑stupňová dvojspojková

Kombinovaná spotreba

9.4 l/100 km

11.4 l/100 km

Kombinované emisie CO2

219 g/km

259 g/km

Trieda efektívnosti

G

G

Hmotnosť (DIN/EC)

1595 kg / 1670 kg

1660 kg / 1735 kg

Výkonová hmotnosť

3.35 kg/k

2.98 kg/k

Zrýchlenie 0‑100 km/h

4.0 s

3.7 s

Maximálna rýchlosť

302 km/h

316 km/h

Zadný samosvorný diferenciál

mechanický

elektronicky riadený

Podvozok

AMG športový podvozok

AMG RIDE CONTROL športový podvozok s adaptívnym tlmením

Disky kolies predné/zadné

9.0 J x 19/11 J x 19

9.0 J x 19/12.0 J x 20

Pneumatiky predné/zadné

255/35 R 19 / 295/35 R 19

265/35 R19 / 305/30 R 20

Brzdové kotúče predné/zadné

360 mm/360 mm

390 mm/360 mm

Režimy prevodovky

C, S, S+, I

C, S, S+, I, RACE

 

MERCEDES-BENZ AMG GT ROBIA V DVOCH VERZIÁCH

MERCEDES-BENZ AMG GT ROBIA V DVOCH VERZIÁCH

Začiatkom 10. rokov nového storočia sa v Mercedese na úspechy Porsche 911 už nemohli len prizerať. Ešte v čase vlády ...

21. 09. 2014
AMG GT R: ZO ZELENÉHO PEKLA ROVNO DO PREMÁVKY

AMG GT R: ZO ZELENÉHO PEKLA ROVNO DO ...

Mercedes AMG GT, názov, ktorý pomenováva to najlepšie čo v ponuke nemeckej automobilky nájdeme. Doteraz sme mali možnosť ...

07. 08. 2016
MERCEDES AMG GT BUDE MAŤ POD KAPOTOU 510 KOŇOVÝ 8-VALEC

MERCEDES AMG GT BUDE MAŤ POD KAPOTOU 510 ...

Mercedes postupne odhaľuje svoje kladivo na Porsche 911 a začal tým najpodstatnejším, motorom. Nové kupé Mercedes AMG GT ...

14. 06. 2014
MOTORY AMG 2,0 A 4,0 MAJÚ VEĽKÝ POTENCIÁL NA ZVÝŠENIE VÝKONU

MOTORY AMG 2,0 A 4,0 MAJÚ VEĽKÝ ...

Divízia AMG sa preslávila najmä veľkými atmosférickými motormi. Trendu downsizingu odolávali Nemci pomerne dlho, ale ...

15. 06. 2016