Mercedes postupne odhaľuje svoje kladivo na Porsche 911 a začal tým najpodstatnejším, motorom. Nové kupé Mercedes AMG GT bude, tak ako sme predpokladali, poháňať novo vyvinutý V8 s objemom 4,0 litra, prepĺňaný dvoma turbami. Áno, aj AMG musí rešpektovať súčasné trendy, na ktorých čele stojí downsizing. No, napriek menšiemu objemu oproti predchodcom ponúkne, tak ako sa patrí, viac výkonu ako súčasný 5,5 litrový Twin-Turbo V8, či atmosférický 6,2 litrový osemvalec z Mercedesu SLS AMG.

Novo vyvinutý 8-valec má iba 209 kg a výkon 375 kW (510 k) pri 6 250 ot/min. Jeho maximálny krútiaci moment 650 Nm v rozmedzí 1 750 až 4 750 ot/min.

Nový 8-valec s usporiadaním do V a s kódovým označením M 178 má hliníkový blok motora. Jeho valce sú, pomocou technológie NANOSLIDE, potiahnuté jemnou vrstvou ocele, hrubou iba 0,1 až 0,15 mm. Hlavy valcov sú vyrobené zo zirkóniovej zliatiny. Motor má 4 ventily na valec s rozvodom DOHC a teda dvoma vačkovými hriadeľmi v každej hlave. Samozrejmosťou sú v tomto prípade aj kované piesty, keďže je už teraz jasné, že výkon 375 kW (510 k) a krútiaci moment 650 Nm nie sú tie najvyššie hodnoty, ktoré tento motor bude produkovať v rôznych modeloch od AMG. Mal by sa napríklad objaviť aj v novej generácii C 63 AMG, ktorá príde na trh budúci rok. Motor má veľmi kompaktnú konštrukciu, čomu pomáha aj mazanie so suchou kľukovou skriňou. To umožnilo okrem iného uložiť motor o 55 mm nižšie v aute, vďaka absencii klasickej, veľkej olejovej vane. Hoci sa 55 mm nemusí zdať ako veľa, v tak nízkom aute akým AMG GT bude, aj táto hodnota pomôže znížiť ťažisko a zlepšiť tak jazdné vlastnosti. Kompaktnosti celého motora prispievajú aj turbá. Obe sú totiž umiestnené na vrchu, v priestore medzi hlavami valcov V-motora. Nasávací systém je vybavený nepriamym chladením stlačeného vzduchu vodným okruhom. Všetko toto pomáha k dosiahnutiu už spomínaných parametrov motora. Jeho maximálny výkon je teda 375 kW (510 k) pri 6 250 ot/min. Maximálny krútiaci moment 650 Nm je k dispozícii od 1 750 do 4 750 ot/min. Mimochodom, červené pole otáčkomera končí až pri 7 200 ot/min. Presný objem motora M 178 je  3 982 cm3, pričom vŕtanie je 83 mm a zdvih 92 mm. Kompresný pomer tohto prepĺňaného motora je 10,5:1 a turbá tlačia maximálne 1,2 baru. Len pre zaujímavosť, suchá hmotnosť 8-valca od AMG je 209 kg.

Mercedes AMG GT príde na trh ešte koncom tohto roka a dovtedy bude automobilka pokračovať s jeho postupným odhaľovaním. Už v júli nám ponúkne jazdné parametre novinky, ktorej by sa mali v Porsche báť. O mesiac na to, teda v auguste, Mercedes odhalí aj dizajn exteriéru nového AMG GT, hoci už teraz je plný internet fotiek testovacieho auta. Zatiaľ však s veľmi výrazným zeleným maskovaním. Nové kupé by malo odštartovať kariéru s cenovkou okolo 150 000 Eur. Mimochodom, automobilka už pred časom zverejnila zvuk nového osemvalca, ktorý nebude nijak umelo prikrášľovaný. Môžete si ho vychutnať vo videách na konci článku.