Azda najhorúcejšou správou tohto víkendu pre všetkých autofanúšikov je prvé prelomové info o novom športiaku od Mercedes-Benz. Auto, ktoré na prvých obrázkoch vyzerá tak dobre, až mám pocit, akoby ani nebolo Nemecké :) V roku 1955 Mercedes vyrobil prvý supercar, dnes jedno z najcennejších a najdrahších áut sveta 300SL Gullwing. V rovnakom čase prišiel na svet aj podstatne miernejší, slabší a cenovo dostupnejší 190SL. Napriek tomu, že tvarovo mal mnoho spoločného so superbráchom, bol podstatne menej, v podstate Mercedesom SL z dôb pagody začiatku 60. rokov.

 

O pol storočia neskôr bude situácia mierne podobná. Superšport SLS AMG dostane menšieho brata. Jeho meno má byť GT AMG a predstaviť ho majú koncom roka 2015. Bude tu však jeden zásadný rozdiel. GT AMG bude nepochybne ešte žiadanejší a krajší než dosluhujúca legenda SLS AMG Gullwing. Bude i zásadne lacnejší a teda dostupnejší. Už podľa prvých obrázkov sa dá hovoriť o azda najkrajšom aute z Nemecka posledných rokov.
 

Mnohé nemecké športiaky sú najširšie v oblasti podbehov. No je čas na zmenu a celkom nový dizajn. Dizajn tohto kúska dáva do popredia kolesá. Nový GT AMG evokuje Jaguar E type kombinovaný s inou klasikou Porsche 928. No je nádherný a jedinečný. Je to doposiaľ najlepšia práca dizajnéra Gordena Wagenera. Asi najzaujímavejšou myšlienkou z pozadia vzniku tohto auta je fakt, že prichádzajúci najväčší tvrďas dostane najoblejšie krivky.

Mercedes GT AMG zdieľa hliníkový priestorový rám zo súčasnýum SLS AMG. Samozrejme, je kratší, asi o 15 centimetrov. Aj rázvor náprav je kratší, no o poznanie menej, čo dáva novinke koleso do každého rohu. Napriek tomu mu ostáva dlhá kapota, aj keď je isté, že pod ňou už nebude dlhý atmosférický motor 6,2 V8. Miesto tam získa nový 4 liter biturbo V8, ktorý sa objaví aj v ďalšej generácii C63 AMG. Tento motor bude mať parametre porovnateľné s aktuálnym superhrdinom SLS AMG. Poháňané budú zadné kolesá cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku konštrukcie transaxle.
 

GT AMG síce bude mať konvenčné otváranie dverí, no vodič nastúpi do skutočného kokpitu, ktorý môže byť z karbónovými, alcantarovými, alebo koženými povrchmi. Prvý koncept by sme mali vidieť snáď v septembri na autosalóne v Paríži.

 

zdroj: Car and Driver

Prvé prototypy už jazdia svetom a podstupujú skúšky odolnosti a spoľahlivosti.