Len nedávno sme písali o tom, že Audi R8 príde aj s menším turbomotorom. Ako sa občas stáva, správu v Audi nepotvrdili. Podľa všetkého tak v ponuke ostane len 5,2 litrový motor V10. Ten ponúka Audi v dvoch výkonových verziách. Slabšia jednotka má 540 koní a silnejšia 610 koní.

 

Sú aj ďalšie faktory, ktoré treba posudzovať pri výbere motora okrem výkonu a krútiaceho momentu. „Napríklad v nižších rýchlostiach je turbomotor efektívnejší, ale pri vyšších rýchlostiach a vyššej záťaži funguje lepšie atmosféra."

Pôvodná informácia o turbomotore pochádzala od člena predstavenstva Audi, Ulricha Hackenberga. Nemec tvrdil, že turbomotor príde s druhou generáciou Audi R8. Podľa najnovších informácii nakoniec s turbom pod kapotou modelu R8 nemáme počítať.


„Dostatočný výkonový potenciál súčasného motora znamená, že nad turbom nemusíme vôbec uvažovať,“ hovorí Jürgen Königstedt, šéf vývoja motorov Audi pre V6, V8 a V10. Ďalej dodáva, že atmosférický motor poskytuje lepší zvuk a lepšiu odozvu na stlačenie plynového pedála, než turbomotor. „S turbomotorom je spojených menej emócii,“ hovorí Königstedt. Práve preto je pre superšport lepšou voľbou atmosférický motor. Sú aj ďalšie faktory, ktoré treba posudzovať pri výbere motora okrem výkonu a krútiaceho momentu. „Napríklad v nižších rýchlostiach je turbomotor efektívnejší, ale pri vyšších rýchlostiach a vyššej záťaži funguje lepšie atmosféra,“ dodáva a aj preto vidí budúcnosť turbomotorov iba v bežných autách.

Jediným motorom v ponuke zostáva vidlicový desaťvalec v dvoch výkonových verziách 540 koní a 610 koní.

Königstedt ďalej povedal, že debata o menšom turbomotore pre R8 bola naozaj na stole. Podľa šéfa vývoja veľkých motorov však chýbal dostatok argumentov pre prepĺňanie. „Ak uvidíme, že ľudia naozaj chcú prepĺňanie, pravdepodobne to zvážime,“ dodal.


Nateraz teda nepočítajme so žiadnym turbom v Audi R8. Priania zákazníkov bude musieť pokryť veľký atmosférický desaťvalcový motor s pôvodom v Lamborghini. Napokon, do superšportu sa hodí omnoho viac, než fúkaný motor.


Zdroj: caradvice, autoblog