Všetci dobre poznáme agóniu umierajúceho koncernu Fiat, ktorý v rámci svojej záchrany kúpil za obrovský balík peňazí automobilku Chrysler. Tento krok mu síce otvoril dvere na americký trh, no to nič nemení na fakte, že európske predajne Fiatu a Alfy Romeo zívajú prázdnotou. Donekonečna jednoducho nie je možné nafukovať, naťahovať a prefarbovať typ 500. Zastarané vozidlá už kupuje len málo ľudí a nové sú v nedohľadne. V minulom roku spoločnosť v Taliansku vyrobila len 400 tisíc kusov automobilov.

Alfu Romeo drží nad vodou pravdepodobne už len Giulietta.

Generálny tajomník turínskej únie Metal Workers Frederico Bellono v rozhovore pre Financial Times potvrdil, že Fiat je na križovatke. Pokiaľ v dohľadnej dobe nedôjde k zlepšeniu, môže nastať veľmi rýchly krach. Automobilka sa tomuto scenáru vyhne v prípade, ak sa jej podarí naplniť svoje plány preraziť v globálnom sektore prémiových automobilov prostredníctvom značiek Alfa Romeo a Maserati.

 

Predseda nového koncernu Fiat Chrysler Automobiles John Eklan vyhlásil, že oživenie značky Alfa Romeo je práve teraz. Spoločnosť teda bude musieť investovať veľkú kopu peňazí. V prípade neúspechu bude pravdepodobne nasledovať koniec. V skratke by sme mohli povedať, že život Fiatu v najbližšej dobe závisí od toho, ako sa bude dariť Alfe.

 

Ak sa neujme nová platforma a nové modely značky Alfa Romeo nebudú mať úspech, Fiat bude mať s najväčšou pravdepodobnosťou veľmi vážne problémy.

Maserati a Alfa Romeo mieria do prémiového segmentu.

Práve táto značka by mala už koncom apríla detailne predstaviť plán pre uvedenie nových modelov. Automobilka plánuje stavať na platforme s názvom Giorgio, ktorá umožní pohon zadných alebo všetkých kolies. V budúcnosti by sme ju mali stretávať v značkách Alfa Romeo, Fiat, Chrysler a Dodge. Potenciál na úsporu pri vývoji nových modelov je teda veľký. Taliani možno konečne pochopili, že MQB platforma, ktorú využíva Volkswagen má svoje opodstatnenie.

 

Sám najvyšší šéf Sergio Marchionne je však úplne pokojný. Úspechom si je úplne istý, pretože Maserati dokazuje, že posun do prémiového segmentu funguje. Marža je v tomto prípade aktuálne údajne vyššia ako v prípade značky Ferrari. Neviem či toto je práve vec, ktorou by sa Maserati malo verejne chváliť.

 

Zdroj: autocar.co.uk

Prečítajte si aj:  Alfa Romeo 4C zajazdila na Nurburgringu rekord