Áno určite sa dá urobiť aj dobrá predokolka, svedčia o tom mnohé hothatche, ako geniálny Megane RS 275 Trophy a vie ich robiť aj BMW, čoho dôkazom je aj najnovšie Mini Cooper S a jeho predchodcovia, no rovnako sa z predokolky dá urobiť aj pekne nudné auto. Aj to sa Nemcom podarilo s BMW 2 Activ Tourer. Konkurencia zhmotnená napríklad v Mercedese CLA ukazuje, že sa dá urobiť dobrá prémiovka aj s pohonom predných kolies, no v tomto prípade ide skôr o pohodlné ako športové vozenie. BMW jednoducho stratí tú hravosť, ktorou si dokázalo vodiča získať a to nehovorím iba o modeloch, ako úžasné BMW M235i, ktoré dokáže driftovať prakticky hocikedy. Skúsený vodič totiž dokáže vodiť bokom aj BMW 220d, najmä ak trochu zaprší.

BMW 1 a 2 jednoducho stratí tú hravosť, ktorou si dokázalo vodiča získať a to nehovorím iba o modeloch, ako úžasné BMW M235i, ktoré dokáže driftovať prakticky hocikedy. Skúsený vodič totiž dokáže vodiť bokom aj BMW 220d, najmä ak trochu zaprší.

Vzhľad novej generácie radu 1 a 2 naznačil nedávny koncept BMW Compact Sedan.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Pod kapotou zrejme 3 a 4-valce

Ešte donedávna v nás BMW predsa len udržiavalo nádej, že si rad 1 a 2 nakoniec zachovajú svoj charakter. Mohli za to najmä výroky ako: "Rad 1 sa zásadným spôsobom podieľa na predajoch, takže to musí byť skutočné BMW. O jeho budúcnosti nemusíme rozhodnúť do konca roka." Týmito slovami prezentoval budúcnosť najmenšieho typu s logom BMW člen predstavenstva Klaus Fröhlich. Podľa Autobildu však už rozhodnutie padlo a nová generácia radu 1 a 2 bude stáť na platforme UKL1 rovnako ako Mini, BMW 2 Activ Tourer alebo BMW X1 (E84). Dostanú teda spomínaný pohon predných kolies, prípadne pohon oboch náprav. Pod kapotou môžeme očakávať prepĺňané 3 a 4-valcové motory. Automobilka chce totiž v rámci znižovania nákladov používať pre svoje bežné typy iba dve platformy. Tou druhou by mala byť platforma CLAR, ktorú dostanú všetky typy počnúc radom 3.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Vzhľad novej generácie automobilka naznačila konceptom Compact Sedan, ktorý automobilka predstavila na nedávnom autosalóne v čínskom meste Kanton. Dynamicky strihnutý sedan by sa v reálnom svete mohol popasovať s Mercedesom CLA a Audi A3 Sedan. Automobilka síce nezverejnila, čo má koncept pod kapotou, no je pravdepodobné, že stojí na platforme UKL. BMW tak bude iba pokračovať v búraní vlastných tradícií.