Cadillac bol v minulosti bezkonkurenčne najsilnejšou luxusnou značkou v USA. Časy sa ale menia a dnes musí bojovať s ázijskou a európskou konkurenciou. Posledných pár rokov sa mu veľmi nedarilo. Už nejakú dobu však prebiehajú v Amerike výrazné zmeny, ktoré majú značke pomôcť. Šéf Cadillacu, Johan de Nysschen, má s Cadillacom veľké plány. Sídlo firmy presťahoval z Detroitu do New Yorku. Aby sa zbavil povesti starých modelov, tak radšej mení ich označenie. Tiež plánuje inváziu kopy ďalších modelov s logom Cadillac. Medzi nimi by sa mal objaviť aj športový model, konkurent pre Porsche 911.

Johan de Nysschen

Na nedávnom autosalóne v Los Anegeles sa nechal Johan de Nysschen počuť, že v ďalšej dekáde máme očakávať športový model so znakom Cadillacu. Ten má plniť funkciu vlajkovej lode Cadillacu a má spraviť pre americkú značku to, čo spravil model R8 pre Audi. Teda zlepšiť imidž. Ako má auto vyzerať vôbec netušíme, ale de Nysschen spomínal konkurenčné autá ako Porsche 911, Mercedes-AMG GT, či Hondu NSX. To je naozaj veľký rozptyl, ale ak to v Cadillacu myslia vážne, môžeme sa tešiť na ďalšie zaujímavé športové auto. Bohužiaľ, až po roku 2020.

Segment športových automobilov nie je pre Cadillac úplnou novinkou. V minulosti to už skúšal s typom XLR. Ten predstavili v roku 2003. Vychádzal zo sesterskej Corvetty, ale veľkého úspechu sa nedočkal. Predalo sa iba 15 000 kusov, čo bolo hlboko pod očakávaniami. Možným dôvodom bol fakt, že model vyšiel na platforme, v tej dobe už zastaranej, Corvetty C5 (1997 – 2004).

Cadillac XLR

Cadillac oznámil aj príchod dieselových motorov. Dôvod je jednoduchý. Ak chce Cadillac preraziť v Európe, bez nafty to nepôjde. Európania sú známi svojou „naftofíliou“ a Cadillac to dobre vie. Za vzor si berie Maserati Ghibli, ktoré sa predáva lepšie s dieslom než s benzínom (60% predaných Ghibli jazdí na naftu).

 

Zdroj: autoblog.com