Približne pred rokom sa vedenia bájnej americkej značky Cadillac chopil Johan de Nysschen a započal veľké zmeny. Automobilka sa vrátila ku klasickej koncepcii pohonu a postupne zavádza nové označovanie jednotlivých typov. Nysschen navyše presťahoval vedenie automobilky spolu s oddelením marketingu a predaja z Detroitu do New Yorku. Aj tým naznačil plán, ktorý nedávno vyslovil. Cadillac by podľa jeho slov mal do roku 2017 dosiahnuť oveľa väčšiu autonómiu a sebestačnosť v rámci koncernu GM.

Cadillac chce do roku 2020 predávať 500 000 áut ročne. Pomôcť naplniť tento plán má nové portfólio, ale aj väčšia separácia od zvyšku koncernu GM a budovanie imidžu samostatnej luxusnej značky.

Cadillac CT6 je prvý typ pod vedením Johana de Nysschena. Aj preto odštartoval nové označovanie.

K smelému plánu ho vedú najmä dobré ekonomické výsledky, ktoré chce ešte výrazne zlepšiť. "Na teraz vám musí stačiť moje ubezpečenie, že Cadillac tvorí veľmi významnú časť celkového zisku GM," vyhlásil de Nysschen na nedávnej konferencii. Pre zaujímavosť, automobilka vlani predala 263 697 áut, čo je približne 3,4% globálneho trhu s prémiovými autami. Do roku 2020 chce však šéf značky Cadillac zvýšiť tento podiel na rovných 5%, čo predstavuje 500 000 predaných áut ročne. Jedným zo spôsobov ako to dosiahnuť má byť aj odlíšenie a osamostatnenie siete predajcov od zvyšku koncernu GM. Marketing, ale aj motivačný program pre predajcov, by sa mal zamerať viac na budovanie značky, než na samotné počty predaných kusov. Cieľom je tiež osloviť mladšiu klientelu.

 

De Nysschen samozrejme vie, že to bude mať svoje úskalia, čo potvrdil aj vyhlásením, že Cadillac momentálne trpí najmä dvoma problémami. Prvým je imidž a druhým veľmi úzke portfólio. Aj preto plánuje okrem budovania mena aj masívnu produktovú ofenzívu. Tú odštartoval typ CT6 a už budúci rok ho bude nasledovať crossover XT5. Ďalšie novinky však neuvidíme pred rokom 2018. Ako sa totiž de Nysschen vyjadril: "sme v investičnej fáze a pripravujeme sa na budúcnosť."

Johan de Nysschen v minulosti viedol severoamerickú vetvu Audi a neskôr šéfoval značke Infiniti.

Mimochodom, ak ste pred tým meno Johan de Nysschen nikdy nepočuli, tak vedzte, že má s vedením prémiových značiek už svoje skúsenosti. Od roku 1993 pracoval pre Audi na viacerých vysokých manažérskych postoch a od roku 2004 bol dokonca prezidentom severoamerickej vetvy tejto značky. Neskôr prešiel do Nissanu, kde bol od roku 2012 prezidentom značky Infiniti a v júli minulého roka "zmenil dres" znova, keď sa stal výkonným viceprezidentom GM a prezidentom značky Cadillac.