Značka Citroen predstaví na autosalóne vo Frankfurte svetovú novinku v podobe štúdie inšpirovanej modelom Méhari. Štúdia vychádza z typu C4 Cactus. Štúdia Cactus M je modernou interpretáciou myšlienok, ktoré viedli k vzniku legendárneho modelu Méhari. Už bežný Cactus delí ľudí na dve skupiny, jedni milujú jeho netradičný vzhľad a druhí mu nemôžu prísť na chuť ani teraz. Mne sa dizajn Cactusu páči, ako by mohol vyzerať ešte lepšie? Odrežte mu strechu!

Posádka môže nasadnúť bez toho, aby sa musela po svojich športových aktivitách umyť alebo osušiť. Priestor na nohy je perforovaný, sedadlá odvádzajú vodu a ich poťahy odolávajú slanej vode. Interiér v prípade potreby môže majiteľ vystriekať prúdom vody!

Cactus M odkazuje na typ Mehári

Tak vznikla štúdia Cactus M. Tvary konceptu vychádzajú z SUV C4 Cactus a dopĺňajú ho o špecifické dizajnové prvky. Mohutnejšie a výraznejšie blatníky dodávajú karosérii robustnejší vzhľad. Čelné okno má netradičný sklon s hodnotou 60°. Zaujímavý je aj široký rám okna, ktorý podčiarkuje robustnosť. Spodná časť predného a zadného nárazníka ako aj spätné zrkadlá vychádzajú zo štúdie Citroen Aircross. 

Interiér je z odolných a praktických materiálov a pokojne ho môžete vystriekať wapkou!

Tak ako Méhari vo svojej dobe, aj štúdia Cactus M vznikla ako vozidlo s nebom nad hlavou. Cactus M má dvojicu dlhých dverí, ktoré sú vyrobené ako jeden plastový výlisok, dá sa s nimi dobre manipulovať a nezvyšujú celkovú hmotnosť vozidla. Dvere využívajú technológiu airbump. Vďaka dodatočnému poťahu termoplastom TPU odolávajú všetkým poškodeniam pri používaní. Táto druhá koža je aj na nárazníkoch. Odoláva úderom a ryhám, ale aj slanej vode a piesku. Dvere prichytili podobnými výraznými pántami ako používal slávny predchodca Méhari. Ten bol výnimočný aj tým, že mal karosériu z plastu s označením ABS.

Štúdia chce pravdepodobne osloviť surferov. Na veku batožinového priestoru a na ráme čelného skla nájdeme drevený obklad. Ten evokuje možnosti personalizácie, ktoré ponúkajú niektorí výrobcovia surfových dosiek. Kolesá vzormi pripomínajú kvetinové motívy na neoprénoch.

 

Kabína má podľa Citroenu pripomínať trup lode. V interiéri nájdeme materiály, ktoré sa prispôsobia okoliu, alebo mu budú odolávať. Posádka môže nasadnúť bez toho, aby sa musela po svojich športových aktivitách umyť alebo osušiť. Priestor na nohy je perforovaný, sedadlá odvádzajú vodu a ich poťahy odolávajú slanej vode. Interiér v prípade potreby môže majiteľ vystriekať prúdom vody!

Cactus M viete premeniť na stan a podľa Citroenu sa v ňom vyspia pohodlne dve osoby do 180 cm.

Štúdia Cactusu M je mimoriadne praktická aj v iných ohľadoch. Zadné blatníky sú vytvorené tak, aby uľahčovali nastupovanie na zadné sedadlá - stačí preskočiť cez okraj karosérie. V interiéri sa nachádza viacero premyslených a veľmi dobre dostupných odkladacích priestorov. Predné dvere obsahujú veľké tašky, ktoré sa zatvárajú pomocou popruhov. Na vrch čelného skla a zadný ochranný oblúk sa vďaka špeciálnym popruhom dajú pripnúť aj dve surfové dosky.

 

Charakter štúdie Cactus M vychádza z odkazu legendárneho modelu Méhari z roku 1968, ktorý bol vo svojom čase zosobnením zábavy a voľného času. Pripomínajú ho aj dizajnové prvky ako remene namiesto kľučiek dverí alebo jednoramenný stierač uchytený v strede.


Štúdia vznikla ako vozidlo s nebom nad hlavou, no vie sa prispôsobiť aj náhlym zmenám počasia. Slúži na to inovatívna kapota. Nachádza sa pod dvojitým dnom batožinového priestoru a na auto sa namontuje manuálne. Následne sa nafúkne pomocou inovatívnej technológie. Prúd vzduchu nafúkne tri sekcie a napne tak strechu do optimálnej pozície. Vzduch tlačí kompresor v zadnej časti vozidla.