Možno ste v posledných dňoch zachytili správu, že Aston Martin ukončil výrobu svojho najmenšieho typu Cygnet len po 3 rokoch existencie. Následne sa však objavili správy, ktoré si niektoré médiá zmätočne vysvetlili po svojom. Niekde ste sa možno dočítali, že britská automobilka predala z tohto malého vozidla menej ako 150 kusov. Táto informácia je z časti pravda a z časti lož.

Áno, Aston Martin predal len 143 kusov Cygnetu, ale len vo Veľkej Británii. Celosvetové predaje sú trochu iné. Rovnako sa objavila správa, že výrobca chcel ročne predať 4000 kusov Cygnetu. Za tri roky predaja by to teda predstavovalo 12 000 kusov. Pravda však bude opäť niekde inde, pretože informácie z čias uvedenia na trh hovoria, že automobilka chcela predávať približne 1500 kusov ročne. To znamená, že za tri roky mala v pláne vyprodukovať 4500 Cygnetov.

 

Aston Martin presné predajné údaje stále nezverejnil, no je primerané predpokladať, že po svete sa predalo aspoň tisíc Cygnetov. Koľko ich však stojí v skladoch a čaká na svojich majiteľov ostáva aj naďalej úplnou záhadou.

 

Celosvetové predaje Aston Martinu Cygnet síce nepoznáme, no vo Veľkej Británii sa ich predalo 143 kusov. Výroba je však zastavená a to bude pre výrobcu pravdepodobne znamenať vysokú pokutu.

Zákazníkov neprilákal ani luxusný interiér.

Šialená suma za preplastovanú a luxusnú Toyotu iQ však spôsobila slabé predaje a tak výrobca nemal inú možnosť, ako toto trápenie ukončiť. To však nezaujíma Japoncov, s ktorými mal Aston Martin uzatvorenú zmluvu o dodávkach typu iQ. Ukončením výroby dochádza k porušeniu tejto zmluvy, ktorej bližšie detaily nepoznáme. Vieme však, že zmluvná pokuta, ktorú Toyota požaduje od britskej automobilky je 10 miliónov eur.

 

Ak britská automobilka bude Toyote musieť naozaj zaplatiť 10 miliónovú pokutu, určite to zatrasie jej hospodárskymi výsledkami. Podľa všetkého vďaka tomu skončí opäť v strate.

 

Zdroj: autoforum.cz, autoblog.com

Prečítajte si aj:  Najmenší Aston Martin je prepadák. Cygnet končí po 3 rokoch