Na počiatku príbehu tohto špeciálu nebol chytrý Japonec, ale chytrý Angličan. Jeho nápadu sa chytil Nissan, aby si popri GTR naďalej zlepšoval svoje meno a dal priestor naozaj netradičnému konceptu auta pre motoršport. Auto je výsledkom kritiky moderných pretekárskych áut. Dôvodom kritiky je práve aerodynamický prítlak. Ten je neodmysliteľná časť moderných, nie len okruhových, pretekárskych áut. Deltawing, na rozdiel od ostatných, za sebou nevytvára turbolentné prúdenie. Mohlo by sa zdať, že to, čo je za karosériou auta sa pre jazdu vpred a samotnú stabilitu možno zanedbať. Ale ono je to presne naopak! Toto prúdenie je problémom hlavne na dlhých rovinkách. A práve tu by mal mať navrch Nissan Deltawing, ktorému menší aerodynamický odpor umožňuje ľahšie predbiehať.

 

Automobil má výkon "len" 221 kW (300 koní). Pre moderné, ťažké mašiny je to málo. Lenže podstatnejší parameter je výkonová hmotnosť. Lenže Nissan Deltawing   váži len 417 kg. Jednou z jeho zvláštností je, źe využíva trakčnú kontrolu, ale žiadne ABS. Predné pneumatiky sú široké len 100 mm. Hrúbka stien tyčiek riadenia je len 1,5 mm!

 

Deltawing je dizajn

 

Ako to, že mu v predu stačia tak tenké gumy? Má to viacero dôvodov. Váha vpredu je extrémne malá a prenáša takmer len silu z prítlaku. Okrem toho, kolesá sú extrémne blízko seba. V normálnom aute väčšinu práce v zákrute urobí vonkajšie koleso. Deltawing využíva obe predné kolesá naraz, prakticky má len tri kolesá. Tri kolesá sú výborne, menšia zotrvačná hmotnosť a menšie odpory. Tým, že auto sa chová ako trojkolka, tak o stabilitu musí starať zadná náprava.

Dá sa povedať, že Nissan Deltawing je polovičné pretekárske auto. Má polovičný nie len výkon, ale aj hmotnosť a jazdné odpory. Jediná nevýhoda je nestabilita pri kontakte s ťažkou konkurenciou.

 

Ak rozumiete konštrukcii a fyzike áut trošku lepšie, v predošlom odstavci ste sa pri chýbajúcej informácií brzdenia pri práci predných kolies museli iste zháčiť. Dobre predsa vieme, že každému autu brzdia hlavne predné kolesá. Ale Nissan Deltawing nie je každé auto. Jeho ďalšou zvláštnosťou je, že aj brzdenie je hlavne na zadnej náprave. Výsledkom je, že auto je počas prudkého spomalenia stabilné. Normálne auto sa dokáže ľahko rozkývať. Deltawing po technickej stránke ukázal, že sa to dá aj inak a to si zaslúži uznanie. Aj pretom mu na našich stránkach venujeme veľkú pozornosť. Ak ste o ňom ešte nečítali dosť, pozrite si naše predošlé materialy:



NISSAN DELTAWING na TopSpeed.sk

http://www.topspeed.sk/batman-ide-jazdit-24h-lemans.html

 

http://www.topspeed.sk/pozrite-si-nissan-deltawing-alias-batmobil-v-akcii.html

 

http://www.topspeed.sk/ako-vznikal-nissan-deltawing-cast-prva.html

 

http://www.topspeed.sk/deltawing-chce-byt-sasi-pre-indy-car-lights-seriu-2014.html