Citroen sa v r2014 rozhodol pre odvážny krok. Vytvoril samostatnú prémiovú značku DS. Nikdy sa netajili tým, že chcú konkurovať nemeckým prémiovkám. To nie je jednoduchá úloha. DS bude musieť zaujať nie len dizajnom, ale aj technológiami. Preto vyvíjajú inovatívne pruženie, ktoré nebude rovnaké, ako v Citroëne. Okrem toho plánujú viac športových modelov. K prémiovej značke patria, okrem iného, aj veľmi dobré služby zákazníkom a určitá dávka exkluzivity. V niektorých krajinách modely DS nebudú predávať v shoowroomoch spolu s Citroënmi.

DS 3 ponúkajú ako kupé aj kabrio

Díleri Citroënu budú môcť pokračovať v predaji modelov DS iba v prípade, že splnia určité kritériá a budú schopní investovať do nového showroomu. Do konca r2018 bude mať sieť predajní DS samostatné dílerské zmluvy. DS však predáva oveľa menej áut, ako Citroën, takže podľa všetkého investujú len niektorí predajcovia. Pre väčšie trhy sú naplánované samostatné predajne. Na celom svete vznikne 220 nových DS Stores s rozlohou minimálne 250 m². 

Automobilka si uvedomuje, že dostať sa na úroveň úspešnej nemeckej konkurencie nebude ľahké a nejaký čas to potrvá. Šéf PSA Carlos Tavares pripomína, že Infiniti trvalo 20 rokov, než začali predávať 130 000 áut za rok. V DS predali minulý rok 102 000 exemplárov, takže sa k luxusnej značke Nissanu blížia. Aby sa zvýšili predaje, je potreba predstaviť nové modely. Automobilka ich do r2020 sľubuje až šesť. 

zdroj: motortrader

Prečítajte si tiež: Test: Citroen DS5 Blue eHDI SPORT