Volvo sa poučilo od konkurencie a používa taktiku postupného dávkovania informácií s cieľom podchytiť si v médiách čo najviac priestoru a pozornosti. Dôležitosť zverejňovaných informácií je často relatívna a všetko je samozrejme patrične nafúknuté, bez toho by to však dnes už asi ani nešlo. Napriek tomu sa občas objaví správa, ktorá stojí aspoň za povšimnutie. Tak prečo ju nespomenúť? Dva týždne pred svetovou premiérou automobilka uvoľnila pár ďalších dizajnérskych skíc.

Ako v starej škodovke

Elektrickému Volvu XC40 sme sa už venovali v článku o jeho pokrokovej bezpečnosti, tentoraz chce fabrika zaujať dizajnérskymi skicami odhaľujúcimi jeho vizuálne detaily a niektoré štylistické riešenia. Vzhľadom by sa nemalo nijak zásadne líšiť od ostatných verzií tohto modelového radu, omnoho zaujímavejší je však fakt, že konštruktéri využili menšie zástavbové rozmery trakčného elektromotora a pod prednou kapotou vytvorili dodatočný batožinový priestor. Pôjde skôr o odkladacie miesto, ktoré bude primárne slúžiť na uloženie nabíjacieho kábla (v prípade potreby môže samozrejme nájsť aj iné využitie). S udávaným objemom 30 l však nečakajte nič v štýle starých škodoviek s motorom vzadu. Aj taká Škoda 105/120 (Š742) dokázala pod prednou kapotou odviezť až 280 l, pričom podobne ako elektrické Volvo XC40 ponúkla aj zadný „kufor“, v jej prípade len malý, za zadnými operadlami (120 l).

Pod prednou kapotou ponúkne elektrické Volvo XC40 odkladacie miesto s objemom 30 l.

Ešte dva týždne

Svetová premiéra elektrickej novinky so švédskym rodokmeňom sa oficiálne odohrá už 16. októbra. Uvidíme, s čím príde Volvo dovtedy, predpokladáme však, že aj zostávajúce dva týždne ešte nejako využije na svoje zviditeľnenie. A ako to bude s jeho proklamovanou najväčšou bezpečnosťou na svete? Predpokladáme, že ani na výsledky reálnych nárazových testov so sériovou verziou nebudeme čakať veľmi dlho.